2xgasspjæld til turbo???
Redaktør: Moderatorer
-
fynne
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
- Geografisk sted: Frederikshavn
2xgasspjæld til turbo???
Jeg skal til at lave min indsugning om i min sierra 2,0i DOHC, da der skal monteres turbo på... mit spørgsmål er så... kan jeg med fordel lave to gasspjæld, da jeg har et extra liggende.... tænkte at lave indsugningsrørene således at inds. til cylinder 1-2 og 3-4 har vær deres gasspjæld.... men gir det noget????
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Ja hovedbrud når du skal lave speedertrækket, og forsøge at synkronisere spjældene.
På en standart motor med turbo er det næsten under ordnet med størrelsen, medmindre den er underdiminsioneret som standart.
En 2,3l laver snildt 350 hk på 55 mm gasspjæld. Volvo motore.
MVH
Morten
På en standart motor med turbo er det næsten under ordnet med størrelsen, medmindre den er underdiminsioneret som standart.
En 2,3l laver snildt 350 hk på 55 mm gasspjæld. Volvo motore.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
MØFFE(uden login)
du kunne også bare montere et dobbelt gasspjæld fra en scorpio 2,9 V6. de har det hele. men hvorfor bygge den om? det std er set med op til 250hk. (nu ved jeg godt i tænker at jeg har bygget mit om på min dohcér) men ellers må du da gerne købe min manifold.. 1k og den er din
den er testet og har været monteret.
-
fynne
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
- Geografisk sted: Frederikshavn
manifold...
Grunden til jeg laver det om, er at jeg gerne vil ha manifolden i rustfri+ jeg derved kan montere stivere, mellem mine støddæmper tårne, det er ikke rigtigt muligt nu, da manifolden sidder i vejen.
Jeg får også nemmere ved at få plads til røret nede fra intercooleren... sådan et 3" fylder jo noget........
Jeg får også nemmere ved at få plads til røret nede fra intercooleren... sådan et 3" fylder jo noget........
-
fynne
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
- Geografisk sted: Frederikshavn
OHC motor
Søren det vil faktisk sige, at jeg var bedre stillet, hvis jeg tunede den 2,0 V6er jeg har stående??? der jeg så problemet mht V6eren, er at den ik er med elektronisk indsprøjtning, og har fået at vide det skulle være svært at få en motor uden elektronisk indsprøjtning til at køre ordentligt med turbo....vil da gerne indrømme jeg langt hellere ville ha V6eren i da den har en federe lyd, og evt montere to turboer, men da det er første gang jeg prøver at tune med turbo, syntes jeg det var nemmere at starte med den der ligger i sierraen.
-
JensGT500
- Medlem
- Indlæg: 155
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Re: manifold...
fynne skrev:Grunden til jeg laver det om, er at jeg gerne vil ha manifolden i rustfri+ jeg derved kan montere stivere, mellem mine støddæmper tårne, det er ikke rigtigt muligt nu, da manifolden sidder i vejen.
Jeg får også nemmere ved at få plads til røret nede fra intercooleren... sådan et 3" fylder jo noget........
Du kan da sagtens montere en tårnstiver i motorummet nu?!
Kan ikke huske hvem som laver dem, men de er monteret på mange dohc'ere ihvertfald
/Jens