2xgasspjæld til turbo???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
fynne
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
Geografisk sted: Frederikshavn

2xgasspjæld til turbo???

#1 Indlæg af fynne »

Jeg skal til at lave min indsugning om i min sierra 2,0i DOHC, da der skal monteres turbo på... mit spørgsmål er så... kan jeg med fordel lave to gasspjæld, da jeg har et extra liggende.... tænkte at lave indsugningsrørene således at inds. til cylinder 1-2 og 3-4 har vær deres gasspjæld.... men gir det noget????
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Ja hovedbrud når du skal lave speedertrækket, og forsøge at synkronisere spjældene.

På en standart motor med turbo er det næsten under ordnet med størrelsen, medmindre den er underdiminsioneret som standart.
En 2,3l laver snildt 350 hk på 55 mm gasspjæld. Volvo motore.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
MØFFE(uden login)

#3 Indlæg af MØFFE(uden login) »

du kunne også bare montere et dobbelt gasspjæld fra en scorpio 2,9 V6. de har det hele. men hvorfor bygge den om? det std er set med op til 250hk. (nu ved jeg godt i tænker at jeg har bygget mit om på min dohcér) men ellers må du da gerne købe min manifold.. 1k og den er din :wink: :wink: :wink: den er testet og har været monteret.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

tag og læg en gammel OHC i! den kan holde og dele er meget billigere og nemmere at få fat i! blot en ide der på lang sigt vil spare dig for meget bøvl... den motor er meget bedre når vi taler billige heste. MVH. søren
fynne
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
Geografisk sted: Frederikshavn

manifold...

#5 Indlæg af fynne »

Grunden til jeg laver det om, er at jeg gerne vil ha manifolden i rustfri+ jeg derved kan montere stivere, mellem mine støddæmper tårne, det er ikke rigtigt muligt nu, da manifolden sidder i vejen.
Jeg får også nemmere ved at få plads til røret nede fra intercooleren... sådan et 3" fylder jo noget........
fynne
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 27 sep 2004, 18:34
Geografisk sted: Frederikshavn

OHC motor

#6 Indlæg af fynne »

Søren det vil faktisk sige, at jeg var bedre stillet, hvis jeg tunede den 2,0 V6er jeg har stående??? der jeg så problemet mht V6eren, er at den ik er med elektronisk indsprøjtning, og har fået at vide det skulle være svært at få en motor uden elektronisk indsprøjtning til at køre ordentligt med turbo....vil da gerne indrømme jeg langt hellere ville ha V6eren i da den har en federe lyd, og evt montere to turboer, men da det er første gang jeg prøver at tune med turbo, syntes jeg det var nemmere at starte med den der ligger i sierraen.
Gæst

#7 Indlæg af Gæst »

NEJ! hold dig væk fra det der med sex... det er OHC der duer! MVH. søren
JensGT500
Medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Re: manifold...

#8 Indlæg af JensGT500 »

fynne skrev:Grunden til jeg laver det om, er at jeg gerne vil ha manifolden i rustfri+ jeg derved kan montere stivere, mellem mine støddæmper tårne, det er ikke rigtigt muligt nu, da manifolden sidder i vejen.
Jeg får også nemmere ved at få plads til røret nede fra intercooleren... sådan et 3" fylder jo noget........


Du kan da sagtens montere en tårnstiver i motorummet nu?! :roll: :wink:
Kan ikke huske hvem som laver dem, men de er monteret på mange dohc'ere ihvertfald :shock:
/Jens
Besvar