Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg skal til at lave min indsugning om i min sierra 2,0i DOHC, da der skal monteres turbo på... mit spørgsmål er så... kan jeg med fordel lave to gasspjæld, da jeg har et extra liggende.... tænkte at lave indsugningsrørene således at inds. til cylinder 1-2 og 3-4 har vær deres gasspjæld.... men gir det noget????

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Ja hovedbrud når du skal lave speedertrækket, og forsøge at synkronisere spjældene.

På en standart motor med turbo er det næsten under ordnet med størrelsen, medmindre den er underdiminsioneret som standart.
En 2,3l laver snildt 350 hk på 55 mm gasspjæld. Volvo motore.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
du kunne også bare montere et dobbelt gasspjæld fra en scorpio 2,9 V6. de har det hele. men hvorfor bygge den om? det std er set med op til 250hk. (nu ved jeg godt i tænker at jeg har bygget mit om på min dohcér) men ellers må du da gerne købe min manifold.. 1k og den er din :wink: :wink: :wink: den er testet og har været monteret.

Titel:
Mester Medlem

tag og læg en gammel OHC i! den kan holde og dele er meget billigere og nemmere at få fat i! blot en ide der på lang sigt vil spare dig for meget bøvl... den motor er meget bedre når vi taler billige heste. MVH. søren

Titel: manifold...
Medlem

Grunden til jeg laver det om, er at jeg gerne vil ha manifolden i rustfri+ jeg derved kan montere stivere, mellem mine støddæmper tårne, det er ikke rigtigt muligt nu, da manifolden sidder i vejen.
Jeg får også nemmere ved at få plads til røret nede fra intercooleren... sådan et 3" fylder jo noget........

Titel: OHC motor
Medlem

Søren det vil faktisk sige, at jeg var bedre stillet, hvis jeg tunede den 2,0 V6er jeg har stående??? der jeg så problemet mht V6eren, er at den ik er med elektronisk indsprøjtning, og har fået at vide det skulle være svært at få en motor uden elektronisk indsprøjtning til at køre ordentligt med turbo....vil da gerne indrømme jeg langt hellere ville ha V6eren i da den har en federe lyd, og evt montere to turboer, men da det er første gang jeg prøver at tune med turbo, syntes jeg det var nemmere at starte med den der ligger i sierraen.

Titel:
NEJ! hold dig væk fra det der med sex... det er OHC der duer! MVH. søren

Medlem

Geografisk sted: Fyn
fynne skrev:
Grunden til jeg laver det om, er at jeg gerne vil ha manifolden i rustfri+ jeg derved kan montere stivere, mellem mine støddæmper tårne, det er ikke rigtigt muligt nu, da manifolden sidder i vejen.
Jeg får også nemmere ved at få plads til røret nede fra intercooleren... sådan et 3" fylder jo noget........

Du kan da sagtens montere en tårnstiver i motorummet nu?! :roll: :wink:
Kan ikke huske hvem som laver dem, men de er monteret på mange dohc'ere ihvertfald :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time