Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 jul 2005, 00:52 
Offline

Tilmeldt: 22 mar 2004, 22:15
Indlæg: 14
Hey PPF.

Jeg har tidligere haft et forum her på sitet omkring en R5, og der blev jeg anbefalet en R5 GTE, og det viste sig at være en godt råd, den er jo hammer skæg ! Men efterhånden er ved jeg at være lidt træt af de små 95 hk, og jeg higer efter mere !

Så kommer så spørgsmålet om en Volvo B18FT motor fra en 440 ville passe rimelig godt til femmeren. Jeg ved at den passer over, og "kun" skal ændres lidt på ledningsnet og kølerslanger. Hvad er jeres mening, og hvad ville i råde mig til, før jeg kan få lidt mere "GO" i femmeren.

Mvh. Thomas / R5 GTE

_________________
Renault 5 GTE, 94 HP, 140 Nm, 1989´er.
Tuning commin´ up..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2005, 11:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Indlæg: 165
Geografisk sted: Skive
jeg køre med som co-driver i en R5 med sådan en motor (godt nok pillet lidt i) til rally og manøvreprøver og det fungere bare super, det relative brede moment område kommer rigtig til sin ret i sådan en R5.

så det kan kun anbefales. men der bliver jo lidt med afgift/syn dadu jo overskriver de 20%. men det skulle kunne synes, den jeg køre med i er i hvert fald ved at blive gjordt klar til almindelig syn.

_________________
mvh Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2005, 13:54 
Offline

Tilmeldt: 22 mar 2004, 22:15
Indlæg: 14
Det lyder rigtig godt !

Hvis jeg får fingre i sådan en motor, kommer der nok en GT22 eller GT25R lader på, da den T2 ikke giver det vilde tryk. Skal jeg skifte dysser hvis jeg skal køre med GT22 eller GT25R?

Er det også en GTE du kører codriver i? Er der meget af ledningsnettet og kølerslanger som skal ændres? Gearkasse osv passer lige over vel?

Hvad ligger den på i effekt den GTE / GTET ? :D

_________________
Renault 5 GTE, 94 HP, 140 Nm, 1989´er.
Tuning commin´ up..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2005, 15:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
Indlæg: 165
Geografisk sted: Skive
ved ikke hvor meget du skal lave om på sådan en GTE, da den her er en GTT. som har fået motor, men er sikker på at de gearkasse passe, så det er højst lednings-net, vand og udstødning. og med lidt held passer vand også da det jo er den samme grund motor.

den her køre med en gt25r lader og standart dyser og lave 172 hk og 270 nm, dog med en stor front intercooler og en 2" freeflow udstødning.

er ved at få monteret MS og større dysser.

_________________
mvh Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2005, 19:10 
Offline

Tilmeldt: 22 mar 2004, 22:15
Indlæg: 14
Okay..Jamen så lyder det jo lige til at gå til !
Nu skal jeg jo ha omlakeret den samt andre fælge inden vi begynder på motoren, ikke mindst på den synet nu her til Sept. så ka vi begynde at snakke om det.

Men jeg er begyndt at lede efter en motor, hvad tror i sådan et svin ka koste hos en hugger?

_________________
Renault 5 GTE, 94 HP, 140 Nm, 1989´er.
Tuning commin´ up..


Top
 Profil  
 
 Titel: kasse
Indlæg: 02 aug 2005, 18:05 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 mar 2005, 13:38
Indlæg: 48
Din gearkasse er intet problem det er samme blok.. brug evt. kassen fra din egen..? hvis den er gearet nogenlunde ens..:)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team