Hey PPF.
Jeg har tidligere haft et forum her på sitet omkring en R5, og der blev jeg anbefalet en R5 GTE, og det viste sig at være en godt råd, den er jo hammer skæg ! Men efterhånden er ved jeg at være lidt træt af de små 95 hk, og jeg higer efter mere !
Så kommer så spørgsmålet om en Volvo B18FT motor fra en 440 ville passe rimelig godt til femmeren. Jeg ved at den passer over, og "kun" skal ændres lidt på ledningsnet og kølerslanger. Hvad er jeres mening, og hvad ville i råde mig til, før jeg kan få lidt mere "GO" i femmeren.
Mvh. Thomas / R5 GTE
R5 GTE - udskiftning til 440/460 1,7 T ?
Redaktør: Moderatorer
-
chaze
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 22 mar 2004, 22:15
R5 GTE - udskiftning til 440/460 1,7 T ?
Renault 5 GTE, 94 HP, 140 Nm, 1989´er.
Tuning commin´ up..
Tuning commin´ up..
-
Morten Fog
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
- Geografisk sted: Skive
jeg køre med som co-driver i en R5 med sådan en motor (godt nok pillet lidt i) til rally og manøvreprøver og det fungere bare super, det relative brede moment område kommer rigtig til sin ret i sådan en R5.
så det kan kun anbefales. men der bliver jo lidt med afgift/syn dadu jo overskriver de 20%. men det skulle kunne synes, den jeg køre med i er i hvert fald ved at blive gjordt klar til almindelig syn.
så det kan kun anbefales. men der bliver jo lidt med afgift/syn dadu jo overskriver de 20%. men det skulle kunne synes, den jeg køre med i er i hvert fald ved at blive gjordt klar til almindelig syn.
mvh Morten
-
chaze
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 22 mar 2004, 22:15
Det lyder rigtig godt !
Hvis jeg får fingre i sådan en motor, kommer der nok en GT22 eller GT25R lader på, da den T2 ikke giver det vilde tryk. Skal jeg skifte dysser hvis jeg skal køre med GT22 eller GT25R?
Er det også en GTE du kører codriver i? Er der meget af ledningsnettet og kølerslanger som skal ændres? Gearkasse osv passer lige over vel?
Hvad ligger den på i effekt den GTE / GTET ?
Hvis jeg får fingre i sådan en motor, kommer der nok en GT22 eller GT25R lader på, da den T2 ikke giver det vilde tryk. Skal jeg skifte dysser hvis jeg skal køre med GT22 eller GT25R?
Er det også en GTE du kører codriver i? Er der meget af ledningsnettet og kølerslanger som skal ændres? Gearkasse osv passer lige over vel?
Hvad ligger den på i effekt den GTE / GTET ?
Renault 5 GTE, 94 HP, 140 Nm, 1989´er.
Tuning commin´ up..
Tuning commin´ up..
-
Morten Fog
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 15 mar 2004, 21:21
- Geografisk sted: Skive
ved ikke hvor meget du skal lave om på sådan en GTE, da den her er en GTT. som har fået motor, men er sikker på at de gearkasse passe, så det er højst lednings-net, vand og udstødning. og med lidt held passer vand også da det jo er den samme grund motor.
den her køre med en gt25r lader og standart dyser og lave 172 hk og 270 nm, dog med en stor front intercooler og en 2" freeflow udstødning.
er ved at få monteret MS og større dysser.
den her køre med en gt25r lader og standart dyser og lave 172 hk og 270 nm, dog med en stor front intercooler og en 2" freeflow udstødning.
er ved at få monteret MS og større dysser.
mvh Morten
-
chaze
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 22 mar 2004, 22:15
Okay..Jamen så lyder det jo lige til at gå til !
Nu skal jeg jo ha omlakeret den samt andre fælge inden vi begynder på motoren, ikke mindst på den synet nu her til Sept. så ka vi begynde at snakke om det.
Men jeg er begyndt at lede efter en motor, hvad tror i sådan et svin ka koste hos en hugger?
Nu skal jeg jo ha omlakeret den samt andre fælge inden vi begynder på motoren, ikke mindst på den synet nu her til Sept. så ka vi begynde at snakke om det.
Men jeg er begyndt at lede efter en motor, hvad tror i sådan et svin ka koste hos en hugger?
Renault 5 GTE, 94 HP, 140 Nm, 1989´er.
Tuning commin´ up..
Tuning commin´ up..