Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Al den snak om den manifold, og så ser vi kun billeder udefra.

Hvis jeg ikke husker meget forkert, så er luftflowet _indeni_ manifolden, så lidt close-up billeder, især af overgangen fra plenumkammer til runner er lidt mere interessant end "udefra" billeder.

Ellers er det sgu lidt:

citat:
Jeg så ellers en fed bil i dag.

Nå....hvad var det for een?

Aner det ikke, den var rød...... :shock:

citat slut.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

hvis i har lyst til at prøve, så lav den dog i alm. sort jern! ang. det med den røde farve.... hvorfor så al den snak om turbo indsugningsmanifold? den der er optimal til en sugemotor vil MEGET ofte, også være det til en tvangsmadet motor! MVH. søren

Titel:
HenrikGM skrev:
Al den snak om den manifold, og så ser vi kun billeder udefra.

Hvis jeg ikke husker meget forkert, så er luftflowet _indeni_ manifolden, så lidt close-up billeder, især af overgangen fra plenumkammer til runner er lidt mere interessant end "udefra" billeder.

Ellers er det sgu lidt:

citat:
Jeg så ellers en fed bil i dag.

Nå....hvad var det for een?

Aner det ikke, den var rød...... :shock:

citat slut.

nu gider jeg ikke at skille min manifold af bare for at ligge et billede ind. jeg lagde den kun ind for at vise hvad jeg har lavet. men indsugnings rørne er hævet 1cm op over bunden. og lavet lidt koniske. og svejsningen rundt om kanalerne er slebet ned så de er i en blød bue.. men der er ikke så mange herinde der kan komme med et bedre forslag!!! så jeg mener stadig at den er den bedste. jeg har ikke mistet noget effekt (hk/nm) som man kan mærke. dog skulle gasspjældet ha været større. men det ved jeg så nu..

og det er fordelen ved at køre i en bil som alle har tunet på. du kan bare købe en manifold som er garanteret til et?? af hk. eller kopiere den. det er ikke tilfældet med min bil. der er INGEN, hvad jeg ved til der har prøvet sådan noget før. så indtil vidre der er det den bedste ind manifold du kan få til en sierra dohc.. nemt og enkelt. sund logik kan til tider være mindst lige så god som alle verdens matematiske formler. men i må da gerne bevise at jeg tager fejl ved at designe en ny manifold til mig eller andre. så er vi sikkert nok personer der vil testkøre den :roll: :roll: :roll:

Titel:
Mester Medlem

Hejsa søren.Lang tid siden vi har set dig.Skal vi snart sparke dæk ovre ved dig.?
Nå tilbage til emnet.
Møffe du skal ikke misforstå mig,jeg syntes manifol ser fint ud og er sikker på det dur.
Jeg ville bare gazze dig lidt. :D
MVH Finn

Titel:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hejsa søren.Lang tid siden vi har set dig.Skal vi snart sparke dæk ovre ved dig.?
Nå tilbage til emnet.
Møffe du skal ikke misforstå mig,jeg syntes manifol ser fint ud og er sikker på det dur.
MVH Finn

det ved jeg godt.. skal du ikke på arbejde Finn??

min pointe er at det er ikke hver mand der sidder sig ned og regner på en manifold. jeg syntes at det er flot dem der gør det. men jeg kan ikke gøre sådan noget. og hvis det kommer an på hvorlang tid det tager... tjaaa. så tror jeg at jeg har fået omkring 50hk mere. jeg har nemlig funderet på den fu...ng manifold i de sidste 3-4 år. teroi er en ting. praksis er noget andet.. men der blev spurgt efter eksempler og jeg svarede.. :D :D :D :D :D :D

Titel:
Mester Medlem

Hehe nej holder fri.
Der er MASSER af folk herinde der har en teori om hvordan,men ingen praktisk erfaring.Så det er svært at modbevise det de siger.
Er sikker på at din manifol virker.
Som du selv skriver er der måske meget få hk at hente ved at lave den om.
MVH Finn

Titel:
Hehe nej holder fri.
Der er MASSER af folk herinde der har en teori om hvordan,men ingen praktisk erfaring.Så det er svært at modbevise det de siger.
Er sikker på at din manifol virker.
Som du selv skriver er der måske meget få hk at hente ved at lave den om.
MVH Finn

øv.. jeg har ikke fri.

vi kan også vende den om og sige, at der er mange med teroier om hvordan det skal være. men er der nogen der har noget erfaring med at deres teori er rigtig. så det er svært at bevise at deres formler har ret... bare for at sparke til de kloge hoveder :wink: :wink: hvordan ved de forskellige hvad der er det optimale. bygger i 5-10 manifolde. og tester dem på rullefeldt før i er sikker på at i har fundet den optimale manifold??? eller er det "bare" en forsøg med formler og div ligninger for at regne sig frem til det der er det CA "optimale" ????

ang min egen manifold. det var bare et forsøg, bare for at gøre et eller andet. men min motor er aldrig blevet målet eller chippet med den på. så man ved aldrig. den kan være lavet lige så forkert som den kan være lavet rigtigt. :wink: :wink: :wink: og det samme er det med min manifold og 4 gasspjælde.. det er bare et forsøg på at gøre det bedre. og det bliver gjort efter mit eget hovede. :P

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
min erfaring med tuning er at regler er til for at blive brudt... og mand kan være helt sikker på at en motor IKKE har læst de formler, for nogle gange er det da noget der slet ikke burde kunne lade sig gøre der kører bedst...
men hvad ved jeg...
det samme som at en 2" udstødning skal bruges til xxx antalt heste, og 2,5 til xxx... NEEEJ!!! det er der ingen garanti for, der er kun en vej frem, og det er at eksperimentere... eller bruge sin sunde fornuft...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Anonymous skrev:
Nå tilbage til emnet.
MVH Finn

det ved jeg godt.. skal du ikke på arbejde Finn??

min pointe er at det er ikke hver mand der sidder sig ned og regner på en manifold. jeg syntes at det er flot dem der gør det. men jeg kan ikke gøre sådan noget. og hvis det kommer an på hvorlang tid det tager... tjaaa. så tror jeg at jeg har fået omkring 50hk mere. jeg har nemlig funderet på den fu...ng manifold i de sidste 3-4 år. teroi er en ting. praksis er noget andet.. men der blev spurgt efter eksempler og jeg svarede.. :D :D :D :D :D :D

og jeg takker ! kan godt se ide'en i din manifold så tror det bliver noget i den retning og så med et stort gas spjæld fra en lancia..

Titel:
Mester Medlem

Slavteren skrev:
min erfaring med tuning er at regler er til for at blive brudt... og mand kan være helt sikker på at en motor IKKE har læst de formler, for nogle gange er det da noget der slet ikke burde kunne lade sig gøre der kører bedst...
men hvad ved jeg...

Ja... Hvad ved du?

Naturlovene er nu engang ret svære at bryde! En motor består af et HAV af naturlove der i kombination arbejder sammen på forskellige kompromisser. Der er nu engang nogle helt fondementale retningslinier og principper som absolut SKAL overholdes for at en succes er garranteret.

V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time