Ford escort turbo
Redaktør: Moderatorer
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
OkayRSV skrev:til carsten læs på lektien inden du udtaler dig :x
Fstyr.dk skrev:Køretøjer eftermonteret med kompressor med waste-gate, eller med turbolader,
kan ikke godkendes på baggrund af dokumentation, der angiver under 20% effektforøgelse
ved ændringen.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
det er fint carsten men de skrev også lige inden den text du har plukket ud:
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
Sagt på en anden måde har du modificeret din bil så den teknisk er = en turbo model er den lovlig og kan synes
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
Sagt på en anden måde har du modificeret din bil så den teknisk er = en turbo model er den lovlig og kan synes
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
slavter der ingen problemer med emmision.
så længe at den originale motor benyttes, skulle det i sig selv ikke gi problemer, men i det her tilfælde hvor der er tale om at skifte bremser også, kan der godt blive et afgifts problem, eller detalje
men i forhold til hvad?, den er jo ikke lavet som en turbo i den årgang, og en mrk5 xr3i kan du få smidt i nakken for 20k og hvad er afgiften i den?
nå ingen tvivl om at det kan synes, spørgsmålet er med told og skat. syntes selv det er lidt af en grå Zone
Lidt godnat læsning.
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat ... rch=tuning
Nu er der jo den mulighed at man kan lave en prøveansøgning på hvad ombygningen vil koste hvis det koster men det kræver jo at man sætter sig ind i hvad man vil.
http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21014.pdf
så længe at den originale motor benyttes, skulle det i sig selv ikke gi problemer, men i det her tilfælde hvor der er tale om at skifte bremser også, kan der godt blive et afgifts problem, eller detalje
nå ingen tvivl om at det kan synes, spørgsmålet er med told og skat. syntes selv det er lidt af en grå Zone
Lidt godnat læsning.
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat ... rch=tuning
Nu er der jo den mulighed at man kan lave en prøveansøgning på hvad ombygningen vil koste hvis det koster men det kræver jo at man sætter sig ind i hvad man vil.
http://www.erhverv.toldskat.dk/blanketter/21014.pdf
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
der er da i allerhøjeste grad problemer med emmisionen. bilen er jo fra efter 84, og for at det ikke skal være løgn er den også fra 90, og så skal mand både kunne dokumentere at den ikke forurener mere end kravene, og den skal ha kat. du kan jo selvfølgelig montere en komplet turbomotor, men jeg tør godt væde på at den ikke opfylder de gældene grænser, og du kan ikke bare eftermontere en kat og så sige at den er god nok. så kørte der nok en del flere godkendte- tunede biler rundt i dk. den er da helt gal hvis du bygger den eksisterende motor om til turbo, for det er DIT problem at bevise at den er identisk, synsmanden behøver kun at tvivle. desuden vil den motor du så henviser til at være tilsvarende jo heller ikke opfylde kravene. ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre at overbevise synsmanden om andet, men i sidste ende er det ikke lovligt, og kan til en hver tid risikere at blive opdaget. dog er der nok en mindre chance for at skulle betale afgift ved brug af den originale motor.
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
Slavter
Så længe man sætter en anden motor styring på fra samme årgang
( til samme type motor) eller nyere, så er den jo godkendt med de nye emisionskrav, du giver den jo en styring som overholder de samme krav eller bedre, det er jo godkendt
længere er den jo ikke.
Det er gjort og det kan gøres igen, som brormand skriver i en anden tråd, det gælder om at sætte sig ind i tingene/reglerne og så udnytte dem.
generelt vil jeg sige man skal ikke være bange for synshallen, det er strax værre med told og skat, da deres regler er lidt mere tågede, men der kan man jo så lave en prøveansøgning, hvis man vil være helt sikker
Så længe man sætter en anden motor styring på fra samme årgang
( til samme type motor) eller nyere, så er den jo godkendt med de nye emisionskrav, du giver den jo en styring som overholder de samme krav eller bedre, det er jo godkendt
længere er den jo ikke.
Det er gjort og det kan gøres igen, som brormand skriver i en anden tråd, det gælder om at sætte sig ind i tingene/reglerne og så udnytte dem.
generelt vil jeg sige man skal ikke være bange for synshallen, det er strax værre med told og skat, da deres regler er lidt mere tågede, men der kan man jo så lave en prøveansøgning, hvis man vil være helt sikker
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
nej nej og atter nej, mon ikke du skulle prøve at sætte dig lidt ind i alm motorteknik? emmision er en lille smule mere kompliceret end at det er indsprøjtningen der styrer det. ellers kunne jeg jo bare bygge mig den vildeste racermotor, og have den originale indsprøjtning på og så er det jo det... tror du selv at det holder?
til gengæld har du delvis ret med hensyn til hvem mand skal være bange for... syn er det mindste, det næste er told og skat, og det værste er forsikring... for du kan være 200% sikker på at de nok skal opdage de ting som synshallen har glemt i et tilfælde af uheld. har aldrig hørt om et selskab der frivvilligt har afleveret penge...
til gengæld har du delvis ret med hensyn til hvem mand skal være bange for... syn er det mindste, det næste er told og skat, og det værste er forsikring... for du kan være 200% sikker på at de nok skal opdage de ting som synshallen har glemt i et tilfælde af uheld. har aldrig hørt om et selskab der frivvilligt har afleveret penge...