Ford escort turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
gumledyr

Ford escort turbo

#1 Indlæg af gumledyr »

Hej , jeg har en ford escort 1,6 cvh årg 90 som jeg ha lidt tryk på , har tænk mig at importere en motor fra den gamle model (RS TURBO) og flytte det hele over på for at undgå afgift osv... Har fået fortalt at blokken på de 2 motorer er ens men er jeg helt galt på den og vil der komme eventuelt forhindringer....?
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#2 Indlæg af Jakob Hansen »

Jeg har en komplet motor, gearkasse, ledningsnet og styreboks fra en turbo Escort som du kan købe til dit projekt.
Billede
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Jakob Hansen skrev:Jeg har en komplet motor, gearkasse, ledningsnet og styreboks fra en turbo Escort som du kan købe til dit projekt.


hvor lang har den kørt , hva skal den koste og ca stand
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#4 Indlæg af Jakob Hansen »

Anonymous skrev:
Jakob Hansen skrev:Jeg har en komplet motor, gearkasse, ledningsnet og styreboks fra en turbo Escort som du kan købe til dit projekt.


hvor lang har den kørt , hva skal den koste og ca stand


Jeg ved ikke hvor langt det har kørt, men det hele virker fint. Maskineriet sidder stadig i bilen, så en prøve tur er mulig - så kan du selv bedømme.
Turboen der sidder på, har kørt ca. 300 km efter renovering så den er praktisk talt ny.
Hvis du slipper 8000 kr i hurtig handel er den din. Så skal jeg nok pille motor og gearkasse (samt boks og ledningsnet) ud for dig.
Billede
MK5 RS Turbo

Re: Ford escort turbo

#5 Indlæg af MK5 RS Turbo »

Hmmmm hvad tror du din forsikring siger til det hvis du laver en skade??????
Og tror heller ikke du skal regne med at slipe for at betale afgift af det projekt der.
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#6 Indlæg af RSV »

hmm der er en del forhindringer men kun vis du bliver stoppet eller skal til syn :D men se lyst på det du bliver næppe skudt eller hængt, andet end økonomisk

er det en mrk4 eller en tidlig mrk5?
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
MK5 RS Turbo
Nyt Medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 20 jul 2005, 00:44
Geografisk sted: Næsten i Tyskland

#7 Indlæg af MK5 RS Turbo »

Det var ikke fordi jeg ville være negativ men der er lige et par ting du skal tænke over....
Men du er velkommen til at skrive til mig hvis det er en MK5 du skal have den RS T motor i.... jeg har nu kørt med sådan en motor i min KM5 i ca 5 år.... så kan da måske hjælpe dig lidt.. :lol:
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#8 Indlæg af RSV »

hey mrk5

Er din escort synet med turbo?
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Gæst

Jakob Hansen

#9 Indlæg af Gæst »

okay skal jeg lige tænke lidt over..
Gæst

#10 Indlæg af Gæst »

hey MK5 RS Turbo

Troede ikk det gjorde noget hvis man stadig havde den samme blok i , så er det jo kun tuning af den orginale motor , jeg mener så er motor nr jo stadig det samme ,, det er en mk 5 jeg har
Besvar