jeg har en garrett T15 turbo,er den stor nok til gsxr1100 ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
henrik kragh

jeg har en garrett T15 turbo,er den stor nok til gsxr1100 ?

#1 Indlæg af henrik kragh »

jeg er kommet til at købe en garrett t15 turbo,som jeg gerne ville have på min suzuki gsx1100r ,men fik at vide at jeg skulle have fat i en der var større... har fået at vide at den skulle være fra en dieselbil med dobbelt så mange ccm som mcen..dvs. 1127ccm = ca. 2,3 liters bil..
men for at gøre en lang historie kort,så købte jeg den så fordi at den var næsten helt ny,gået 24k. km.
men så er jeg kommet meget i tvivl om at den ik er for lille da den kommer fra en 2,0 liters bil ,der hvor manifolden skal sidde på står der AR-35 og på udgangen står der 46,er der nogen der ved noget der kunne hjælpe mig,og om jeg skal finde en og bytte med så jeg får en fks. fra en vito 2,3l
mvh.
henrik
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#2 Indlæg af RSV »

umiddelbart vil jeg sige den er for lille. men giv mig max omdr. tryk du vil køre med så skal jeg beregne hvad du skal have på
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
henrik kragh

ladetryk

#3 Indlæg af henrik kragh »

jeg havde tænkt mig at køre med 0,7-0,8 hvis det er det du mener,er lidt grøn :shock:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

du behøver ikke være i tvivl. den er alt for lille! to af dem ville stadig være til den lille side.... prøv at regne lidt i heste, istedet for benzin kontra dieselmotorer.... var det 100hk der var målet? nå ikke. kvæl ikke den fine sugemotor i modtryk. på med en turbolader til en moderne 2 liters benzinmotor..... så skal du bare se løjer. MVH. søren
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#5 Indlæg af RSV »

http://dot.com.ph/uncle/turbogsxr.html

http://user.tninet.se/~lvn930t/tuning.htm
Nu opgav du ikke dit omdr. så her er et par stykker

Motor 1100ccm tryk o.8 bar

MAKE MODEL COMPRESSOR TRIM TURBINE HSG A/R

max rpm 10.000
Garrett T25 55 0.49

max rpm 11.000
Garrett T25 60 0.63

max rpm 12.000
Garrett T3 40 0.49

en lille ide om din egen turbo det er det mindste jeg kan calkulere
max rpm 10.000 med 0.2 bar i tryk
Garrett T2 60 0.63
det er så turboen et nr større end den du har :?
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
TDtweeks
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Geografisk sted: Nordjylland

#6 Indlæg af TDtweeks »

Hvis du er intraseret i en bytter har jeg en fin k24 på lager .. den er tilsvarende T3 så vidt jeg husker !!! tjekker li a/r hvis det var noget ?? :D
MVH
Heine
henrik kragh

#7 Indlæg af henrik kragh »

det var måske noget..
min mail er ..henrikkragh1@hotmail.com
hvis du vil sende et par billeder
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#8 Indlæg af Ole.. »

Hvad skal den T15 turbo koste, og hvilken stand er den i?
TDtweeks
Medlem
Indlæg: 112
Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Geografisk sted: Nordjylland

#9 Indlæg af TDtweeks »

henrik kragh skrev:det var måske noget..
min mail er ..henrikkragh1@hotmail.com
hvis du vil sende et par billeder


Det kan du tro .. får billeder afsted til dig iaften eller imorgen !! hvis det er ok ? tjekker os li a/r målene til dig...
MVH
Heine
henrik kragh

stand !!

#10 Indlæg af henrik kragh »

den kommer fra en skadet 2001 zafira ,bilen blev 1 år,mener han sagde at den havde gået 22-24k. km ,og den er rigtig fin
Besvar