Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jul 2005, 20:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja nu er der indkøbt en ny motor (1300kort slaglængde ok hissig)fin ny turbo og alt det gamle er sat til salg så nu hopper jeg på vognen og bygger ms på den lille lada men så kommer balladen dlow i manifold samt størrelse.. har efter en lille snak med yugo turbo aka lasse fundet frem til at dyserne formentelig bliver nogle næsten nye fra en audi a3 samt gasspjæld fra en L.D.intergrale Billede men er der nogle få enkle regler man skal følge når man bygger sådan noget eller er der bare frit slag?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2005, 20:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
det kender jeg godt.. jeg mener selv at jeg har designet en manifold der er rigtig god´til trykladning.


Vedhæftede filer:
min manifold 2.jpg
min manifold 2.jpg [ 131.02 KiB | Vist 1661 gange ]
min manifold 5.jpg
min manifold 5.jpg [ 146.85 KiB | Vist 1685 gange ]

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jul 2005, 21:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja der er så... Men der er også nogle forskellige teorier omkring det. Da jeg byggede min læste jeg og bruge Grehem Bell´s teorier.

Der er noget med, Rør længder i forhold til NM, HK og RPM, Rør diameter i forhold til ventil diameter, Kammer størrelse i forhold til motor volumen osv. Jeg har så oven i bygget tragte i, men det hele afhænger jo af hvor meget tid man vil bruge på det.

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2005, 01:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja lasse nævnte godtnok også dit navn en hel del gang i forbindelse med byg-selv-manifold. men nu ligger landet således at jeg ikke selv kan svejse hværken alu eller rustfrit så har en ven der kan i rustfrit men det er jo ikke helt nemt at arbejde med så alt for mange små finesser vil jeg nok helst undgå da jeg heller ikke ønsker det skal tage flere uger at fabrikere.. nogen der kan hjælpe med at lave en manifold herinde fra i fx alu ? prisen finder vi ud af... mvh rasmus

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jul 2005, 01:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hehe møffe.Det er ikke dig der har designet denne type manifol.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2005, 00:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hehe møffe.Det er ikke dig der har designet denne type manifol.
MVH Finn


nej du har ret.. corrado VR6 har hjulpet med sammensvejsningen. men ellers er det fra fri fantasi og designet som jeg mener at den skal laves for at give det bedste flow.. så jooo det er mig der har designet den. med lidt inspiration fra andre steder.
:wink: :wink: :wink:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2005, 00:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hehe lidt meget fra HKS vil jeg mene.Det ligner til forveksling.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2005, 00:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
det kan godt være der er lånt lidt, rundt omkring men det ser fedt ud :D

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2005, 00:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hehe lidt meget fra HKS vil jeg mene.Det ligner til forveksling.
MVH Finn


tjaa. NEJ. jeg har faktisk kraftigt kikket på en jensspeed og div andre manifolde til cosworth. :wink: :wink: :wink: men HKS var ikke i tankerne. men godt at deres inginøre har samme ideer som jeg :lol: :lol: :lol:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jul 2005, 00:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HEHE.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team