gæt en motor....

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

gæt en motor....

#1 Indlæg af HenrikGM »

Ja, som overskriften siger: hvad er det her for en motor??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#2 Indlæg af Jakob Hansen »

En 6 cylindret!!! :P
Billede
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#3 Indlæg af LionTamer »

En mega trykladet 6-benet motor i er det en Ascona B?

Ligner grandgiveligt dem fra Opel-verdenen, men det snyder jo bare lidt med det syge indsugning de har lavet på den! :lol:
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

En gammel volvo B30 med lille lader............
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:En gammel volvo B30 med lille lader............


Ja, gæst har ret, men hvem pokker er gæst??

Motoren på billedet kører iøvrigt ganske voldsomt. Den har feks en EGT på 1020grader celcius. Til "ikke kendere" så vil normalt grej øjeblikkeligt nedsmelte ved den temperatur. Det er ca. hvidglødende.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#6 Indlæg af LionTamer »

Hvad venter du på? lad os da få noget info/link/billeder af det monster...

Men okay, motoren kan sikkert godt ligge i en Ascona B... Ku ihvertfald være sjovt! 8)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

LionTamer skrev:Hvad venter du på? lad os da få noget info/link/billeder af det monster...

Men okay, motoren kan sikkert godt ligge i en Ascona B... Ku ihvertfald være sjovt! 8)


Der er en historie bag den her:

http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=95479

Ja, motoren kunne nok godt være i en asconaB, men den vil nok hænge _NOGET_ med næbbet med den klump svensk jern under hatten.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#8 Indlæg af Jakob Hansen »

Lidt at sammenligne med:
Vedhæftede filer
B30E.gif
B30E.gif (33.22 KiB) Vist 4391 gange
B30_2_SU_HS_5.jpg
B30_2_SU_HS_5.jpg (33.72 KiB) Vist 4363 gange
Billede
Gæst

#9 Indlæg af Gæst »

så motoren live i dag. tvivler nok en hel del på de over 1000 graders EGT! det lignede delene ikke noget der kunne holde til... fin bil med næsten alt hjemmelavet! som altid var der noget der drillede, når en bil skal prøves for første gang. koblingskablet sprang.... glæder mig til at se den igen. ejeren talte om 400-450hk... MVH. søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:så motoren live i dag. tvivler nok en hel del på de over 1000 graders EGT! det lignede delene ikke noget der kunne holde til... fin bil med næsten alt hjemmelavet! som altid var der noget der drillede, når en bil skal prøves for første gang. koblingskablet sprang.... glæder mig til at se den igen. ejeren talte om 400-450hk... MVH. søren


Han har en tråd kørende på nævnte forum, hvor han spøger lidt omkring relevant avancering, netop fordi EGT ligger på 1020grader, så han har været deroppe, men derfra og til at motoren kan holde til det, DER er langt. Selv inconel kan ikke tåle de temperaturer andet end meget kortvarigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar