gæt en motor....
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
gæt en motor....
Ja, som overskriften siger: hvad er det her for en motor??
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Anonymous skrev:En gammel volvo B30 med lille lader............
Ja, gæst har ret, men hvem pokker er gæst??
Motoren på billedet kører iøvrigt ganske voldsomt. Den har feks en EGT på 1020grader celcius. Til "ikke kendere" så vil normalt grej øjeblikkeligt nedsmelte ved den temperatur. Det er ca. hvidglødende.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
LionTamer skrev:Hvad venter du på? lad os da få noget info/link/billeder af det monster...
Men okay, motoren kan sikkert godt ligge i en Ascona B... Ku ihvertfald være sjovt!
Der er en historie bag den her:
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=95479
Ja, motoren kunne nok godt være i en asconaB, men den vil nok hænge _NOGET_ med næbbet med den klump svensk jern under hatten.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
-
Gæst
så motoren live i dag. tvivler nok en hel del på de over 1000 graders EGT! det lignede delene ikke noget der kunne holde til... fin bil med næsten alt hjemmelavet! som altid var der noget der drillede, når en bil skal prøves for første gang. koblingskablet sprang.... glæder mig til at se den igen. ejeren talte om 400-450hk... MVH. søren
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Anonymous skrev:så motoren live i dag. tvivler nok en hel del på de over 1000 graders EGT! det lignede delene ikke noget der kunne holde til... fin bil med næsten alt hjemmelavet! som altid var der noget der drillede, når en bil skal prøves for første gang. koblingskablet sprang.... glæder mig til at se den igen. ejeren talte om 400-450hk... MVH. søren
Han har en tråd kørende på nævnte forum, hvor han spøger lidt omkring relevant avancering, netop fordi EGT ligger på 1020grader, så han har været deroppe, men derfra og til at motoren kan holde til det, DER er langt. Selv inconel kan ikke tåle de temperaturer andet end meget kortvarigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
