Returløb på tank uden studs??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

Returløb på tank uden studs??

#1 Indlæg af LionTamer »

Hejsa gutter....

Jeg skal til at smide benzinpumpe i min bil, men ser til skræk og rædsel at der er returløb på sådan en.... :lol:

Bilen er en Kadett c 1.2s Limo (med "lidt" ændringer)

Hvor dulen kan man smide den til henne på tanken? min tank er jo ikke med retur-studs...

Kan man lave noget smart med det så?
Jeg skal sq ikke have noget at gøre med at svejse i sådan en tank.... :shock: :?

Kan man evt lave en seperat tank til retur-løb?

Kom glad gutter...

God weekend!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)
Fri bane fuld hane! :-)
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#3 Indlæg af LionTamer »

grydesvamp skrev:jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)


Skyd lige et billede af det makker, for det lyder da nemmere, end jeg havde regnet med... hehe...

Ellers en god ide der... :D
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

elller den dyre løsning: at finde en tank fra en kadett c ned indsprøjtning, de er lavet...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

#5 Indlæg af LionTamer »

Slavteren skrev:elller den dyre løsning: at finde en tank fra en kadett c ned indsprøjtning, de er lavet...


Ja, ikke nok med at de koster kassen, de er også meget svære at finde...
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#6 Indlæg af Bror Fusk »

kan man ikke bare køre returen tilbage til sugesiden af pumpen???
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#7 Indlæg af heino ascona b »

der skal svejses en studs i tanken til det returløb ved siden af fremløbet det er også den måde det er lavet på originalt
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Bror Fusk skrev:kan man ikke bare køre returen tilbage til sugesiden af pumpen???


Jo, det kan man godt, men man varmer bensinen meget hvis det er en hæderlig pumpe.

Det rigtige er at køre den til tanken.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#9 Indlæg af mh »

kan man ikke bare tømme tanken for benz lade den lufte lidt ud og så bore et hul i top låget og så sætte en vinkel fitting på med gevind
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

grydesvamp skrev:jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)

En lidt bedre forklaring udbedes, m.h.t. rørstørrelse.
Da der er noget jeg ikke kan få til at stemme.
Hvis vi feks har 3 bars tryk med kortsluttet pumpe, og 3 bar ved maks belastning- benzinforbrug, så er returen stor nok.
Hvis trykket falder så er pumpen enten for lille eller returen for lille.
Jeg har selv 10 mm fremløb og 8 mm returløb udvendig mål.
Og har ingen problemer sel når jeg har alle 4 dyser åbne på en gang, under mine forsøg.
Og der er mange biler der kører med et større fremløb end returløb, som standart montering, og det er både karb. og sprøjt.
Har aldrig stødt på det omvendte.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar