Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 09:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 jun 2005, 11:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hejsa gutter....

Jeg skal til at smide benzinpumpe i min bil, men ser til skræk og rædsel at der er returløb på sådan en.... :lol:

Bilen er en Kadett c 1.2s Limo (med "lidt" ændringer)

Hvor dulen kan man smide den til henne på tanken? min tank er jo ikke med retur-studs...

Kan man lave noget smart med det så?
Jeg skal sq ikke have noget at gøre med at svejse i sådan en tank.... :shock: :?

Kan man evt lave en seperat tank til retur-løb?

Kom glad gutter...

God weekend!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2005, 13:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 jun 2005, 19:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
grydesvamp skrev:
jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)


Skyd lige et billede af det makker, for det lyder da nemmere, end jeg havde regnet med... hehe...

Ellers en god ide der... :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2005, 01:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
elller den dyre løsning: at finde en tank fra en kadett c ned indsprøjtning, de er lavet...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2005, 12:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Slavteren skrev:
elller den dyre løsning: at finde en tank fra en kadett c ned indsprøjtning, de er lavet...


Ja, ikke nok med at de koster kassen, de er også meget svære at finde...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jun 2005, 12:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
kan man ikke bare køre returen tilbage til sugesiden af pumpen???

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005, 08:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 maj 2004, 17:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: østfyn
der skal svejses en studs i tanken til det returløb ved siden af fremløbet det er også den måde det er lavet på originalt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005, 08:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Bror Fusk skrev:
kan man ikke bare køre returen tilbage til sugesiden af pumpen???


Jo, det kan man godt, men man varmer bensinen meget hvis det er en hæderlig pumpe.

Det rigtige er at køre den til tanken.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005, 15:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
kan man ikke bare tømme tanken for benz lade den lufte lidt ud og så bore et hul i top låget og så sætte en vinkel fitting på med gevind

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jun 2005, 15:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
grydesvamp skrev:
jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)

En lidt bedre forklaring udbedes, m.h.t. rørstørrelse.
Da der er noget jeg ikke kan få til at stemme.
Hvis vi feks har 3 bars tryk med kortsluttet pumpe, og 3 bar ved maks belastning- benzinforbrug, så er returen stor nok.
Hvis trykket falder så er pumpen enten for lille eller returen for lille.
Jeg har selv 10 mm fremløb og 8 mm returløb udvendig mål.
Og har ingen problemer sel når jeg har alle 4 dyser åbne på en gang, under mine forsøg.
Og der er mange biler der kører med et større fremløb end returløb, som standart montering, og det er både karb. og sprøjt.
Har aldrig stødt på det omvendte.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 105 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team