0-100 skrev:
Morten VJ
Syntes du at overlap er ligegyldigt på en kompressor motor?.
Prøv at se denne beskrivelse på: (side 7)
http://www.grapeaperacing.com/GrapeApeRacing/tech/superchargers.pdfJeg har sakset en lille del ud her.
"
Valve OverlapDue to the intake pressure being able to
blow fresh intake charge right passed the exhaust
valve, the amount of overlap must be kept to a
minimum. To do this the cam needs a wider lobe
separation angle. "
Hilsen D
Ja det mener jeg stadig.
Sugemotor eller kompressor, eller turbo man mister effekt i bunden hvis man har en meget vild tnast.
Sug og turbo har problemet med at udstødningsgasserne flover tilbage i forbrændings kammeret, og man mister derfor meget effekt.
En kompressor kan derimod lave tryk, og effekt tabet bliver ikke lige så stort.
Kg 17 knasten er beregnet til historisk racing med doppelte Su karburatorer, og er en rimelig mild tuningsknast.
I sidste ende kommer det an på hvor højt man sætter buntrækket, og en kompressor er ikke lige så hysterisk som en sug eller turbo motor.
Ellers kan man jo vælge nummeret mindre som der påståes er velgegnet til turbomotore.
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html