Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 13:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2005, 15:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
At give råd om en knastaksel, er lige så svært som at give råd om tøjstil.
Det kommer helt an på brugerens smag.
D-K eller kg 17 Jeg kan ikke se problemet.
Smedede stempler er altid godt når den tændingsbanker, hvilket den nok skal komme tilunder indkøring.
Ellers er det er spørgsmål om effekt og omdrejnings tal der sætter grænsen.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2005, 17:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Morten VJ

Syntes du at overlap er ligegyldigt på en kompressor motor?.

Prøv at se denne beskrivelse på: (side 7)
http://www.grapeaperacing.com/GrapeApeRacing/tech/superchargers.pdf

Jeg har sakset en lille del ud her.

"Valve Overlap
Due to the intake pressure being able to
blow fresh intake charge right passed the exhaust
valve, the amount of overlap must be kept to a
minimum. To do this the cam needs a wider lobe
separation angle. "

Hilsen D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2005, 18:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Indlæg: 163
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Jeg fandt noget du måske kunne bruge Asbjørn.

http://www.v-performance.com/pr_super.html

Hilsen D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2005, 19:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
0-100 skrev:
Morten VJ

Syntes du at overlap er ligegyldigt på en kompressor motor?.

Prøv at se denne beskrivelse på: (side 7)
http://www.grapeaperacing.com/GrapeApeRacing/tech/superchargers.pdf

Jeg har sakset en lille del ud her.

"Valve Overlap
Due to the intake pressure being able to
blow fresh intake charge right passed the exhaust
valve, the amount of overlap must be kept to a
minimum. To do this the cam needs a wider lobe
separation angle. "

Hilsen D


Ja det mener jeg stadig.
Sugemotor eller kompressor, eller turbo man mister effekt i bunden hvis man har en meget vild tnast.
Sug og turbo har problemet med at udstødningsgasserne flover tilbage i forbrændings kammeret, og man mister derfor meget effekt.
En kompressor kan derimod lave tryk, og effekt tabet bliver ikke lige så stort.
Kg 17 knasten er beregnet til historisk racing med doppelte Su karburatorer, og er en rimelig mild tuningsknast.
I sidste ende kommer det an på hvor højt man sætter buntrækket, og en kompressor er ikke lige så hysterisk som en sug eller turbo motor.
Ellers kan man jo vælge nummeret mindre som der påståes er velgegnet til turbomotore.

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2005, 20:24 
Offline

Tilmeldt: 15 maj 2005, 18:21
Indlæg: 6
Geografisk sted: 8530
Jeg har ikke haft adgang til nettet i længere tid, derfor skriver jeg først tilbage nu!
Men tusind tak for link osv. det var virkelig nogle fine sager de har på den V-performence side!

Jeg er allerede godt i gang med at samle de nødvendige stumper, og har i samarbejde med en prof. lavet nogle planer for hvordan det skal udføres osv...

_________________
Asbjørn Kaad

mobil: 2364 4950
mailto:apkaad@hotmail.com
MSN: apkaad@hotmail.com

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6287
--------------------------------------------------
Hvis man leger med tis, så brænder man i sengen!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team