HJÆLP til kompressor!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Asbjørn Kaad

HJÆLP til kompressor!

#1 Indlæg af Asbjørn Kaad »

Jeg har nogle skrupler angående montering af kompressor på min bil, det står sådan til at jeg har anskaffet mig en Roots kompressor i forbindelse med et bilkøb, i samme handel var der også 2 stk. 40mm DelLorto'er som er forberedt til tryk, med. Det er meningen det skal tilsluttes en Volvo B20 motor (2,0 R4)

Mit(mine) store spørgsmål er så:

Hvor meget tryk skal jeg sende igennem?

Hvordan finder jeg ud af hvilket remhjul jeg skal bruge for at opnå dette tryk?

Hvad skal kompressionen være i motoren, originale kompressionsforhold er 8.7:1

Nogle specielle krav om knasten duration osv.?
(originale ser sådan ud - (Ventil løft/0-spil - 8,9) (nockvinkel - 111°) (duration - 248°))
Der kan stortset skaffes alt fra www.kgtrimning.com

Nogle der har kontakter eller bekendtskaber som kan kontaktes?
Asbjørn Kaad

mærke osv...

#2 Indlæg af Asbjørn Kaad »

Det er forresten en Denso kompressor, som fra ny har pustet i en Supra 3,0, kompressoren har gået ca. 80.000km

Et spørsgmål til, hvor kan remhjul, og remspænder og andre monteringsdele skaffes?
AsbjørnKaad
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 maj 2005, 19:21
Geografisk sted: 8530
Kontakt:

lige en ting mere...

#3 Indlæg af AsbjørnKaad »

Er denne kompressor for stor, det er den vel ikke, et tryk er vel et tryk?
Asbjørn Kaad

mobil: 2364 4950
mailto:apkaad@hotmail.com
MSN: apkaad@hotmail.com

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6287
--------------------------------------------------
Hvis man leger med tis, så brænder man i sengen!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

En supra med kompressor såddan en svend har jeg aldrig hørt om før, som standart montering.
trykket kan beregnes hvis man ved hvor meget luft motoren kan suge i forhold til hvor meget kompressoren kan levere.

Komprssionen er helt fin, men karburatoren får du nok meget sjov med.
Start med at montere dem som sug, juster dem og monter derefter kompressoren.
Knasten, er forholdsvis ligegyldig i kompressor sammenhæng.
Du har for mange usikkerheds momenter igang på en montering.
mit råd er en ting af gangen, og juster indtil det virker.
Bare fordi det er en tryk karb. betyder det ikke at den er dyset ind til din kombination.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
AsbjørnKaad
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 maj 2005, 19:21
Geografisk sted: 8530
Kontakt:

opbygning!

#5 Indlæg af AsbjørnKaad »

Hej...

Så du mener jeg skal starte med at bygge motoren op som jeg ville gøre for at køre den med karburator...
Jeg er dog lidt i tvivl mht det du siger med knasten, for hvis jeg bygger en ny motor op med karb. så ville jeg også ligge en skarpere knast i, da jeg har en motor som er fuldstændig nyrenoveret og monteret med en KG17 knast, den er dog med et topstykke som er bearbejdet til at have en kompression omkring 10:1 kan dog ikke huske det præcise! Men det er jo bare at få lavet et andet topstykke til den...

Hva med stemplerne, de er ikke smedede!
Asbjørn Kaad

mobil: 2364 4950
mailto:apkaad@hotmail.com
MSN: apkaad@hotmail.com

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6287
--------------------------------------------------
Hvis man leger med tis, så brænder man i sengen!
AsbjørnKaad
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 maj 2005, 19:21
Geografisk sted: 8530
Kontakt:

#6 Indlæg af AsbjørnKaad »

Mht tryk karb. er jeg såmænd godt klar over den kan være helt gal i indstilling osv.
Jeg forsøger bare på at finde ud af hvordan og hvorledes jeg skal gribe projektet an...
Asbjørn Kaad

mobil: 2364 4950
mailto:apkaad@hotmail.com
MSN: apkaad@hotmail.com

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6287
--------------------------------------------------
Hvis man leger med tis, så brænder man i sengen!
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#7 Indlæg af 0-100 »

Tror ikke at din KG17 knast er velegnet sammen med en roots kompressor. Ud fra oplysningerne fra KG trimnings hjemmeside vil du have et overlap på hele 71 grader.

Hilsen D
AsbjørnKaad
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 maj 2005, 19:21
Geografisk sted: 8530
Kontakt:

#8 Indlæg af AsbjørnKaad »

Hvordan og hvorledes bedømmer du det? Jeg gerne høre hvordan du ser det?
Asbjørn Kaad

mobil: 2364 4950
mailto:apkaad@hotmail.com
MSN: apkaad@hotmail.com

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6287
--------------------------------------------------
Hvis man leger med tis, så brænder man i sengen!
0-100
Medlem
Indlæg: 163
Tilmeldt: 20 dec 2003, 16:26
Geografisk sted: Storkøbenhavn

#9 Indlæg af 0-100 »

Overlap er jo når indsugn. ventil og udst. ventil er åbne omkring indsugningstakten.
Er overlappet for stort og har du et ladetryk allerede ved lave omdr. lukkes der for meget af cylinder fyldningen ud af udst. ventilen.
Det vil resultere i lav ydelse i de lave omdr. og et stykke op i mellemområdet.

Hvad skal bilen bruges til hverdagskørsel el. ?

Hilsen D
AsbjørnKaad
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15 maj 2005, 19:21
Geografisk sted: 8530
Kontakt:

#10 Indlæg af AsbjørnKaad »

Det er ikke meningen den skal køre bane, men har en dagligdagsbil så den skal jo køre sådan som normalt!
Hvilken knast ville være mere attraktiv D eller K knast f.eks.? også fra KG!
Asbjørn Kaad

mobil: 2364 4950
mailto:apkaad@hotmail.com
MSN: apkaad@hotmail.com

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6287
--------------------------------------------------
Hvis man leger med tis, så brænder man i sengen!
Besvar