Citat:
uden at vide hvad FLUDSTANDIG betyder... vil jeg gerne spørge om hvorfra du ved at 75% DC er lig med 75% af 100% DC? prøv at se hvad DC i tomgang er... er det 1% eller 3%... hvis ikke, tror jeg ikke på at 75% DC er lig med 75% af dysernes MAX flow! MVH. søren
Idet vi jo selvfølgeligt antager at dysen har et flow der er ligefrem proportionalt med dysens åbningstid kan der sættes lighedstegn mellem dysens aktuelle flow og den pulsbredde dysen tilføres. Eneste ubekendte lige her er hvor godt MS er istand til at foretage udregningen (faktisk åbningstid/ maksimal tilgængelig åbningstid)=DC
Søren(og andre), prøv at sætte et skop på dyseudgangen i MS(eller hvilken som helst anden motorstyring der kan vise DC) og mål "on" tiden på dysen, og divider med hvor meget "on" tiden max kunne have været, og sammenlign så med hvad motorstyringen, i dette tilfælde MS, fortæller om DC.
Vises DC til 50%, så vil jeg gå så vidt som at påstå at man skal have et enddog ret godt skop for at kunne påvise en afvigelse.
Med andre ord; så kan man roligt tage 50%DC for så gode varer at dysen rent faktisk flower 50% af hvad der er muligt under de trykforhold den er placeret under.
Selv dysens reaktionstid er der taget højde for, og endda også for variationer i batterispændingen, og denne fraregnes den DC der vises, så det er ret gennemført.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!