Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 15:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

For lige af afsløre - Målt til 178hk på hjulene med en G-tech måler :shock: . Med den benzin mængde og 12:1 i AFR burde den nu lave mere efter min vurdering :D !!! Jeg vil da håbe at der er noget at hente i det tændingsmap selv om det ellers ikke er helt hend i hækken nu :arrow:

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
uden at vide hvad FLUDSTANDIG betyder... vil jeg gerne spørge om hvorfra du ved at 75% DC er lig med 75% af 100% DC? prøv at se hvad DC i tomgang er... er det 1% eller 3%... hvis ikke, tror jeg ikke på at 75% DC er lig med 75% af dysernes MAX flow! MVH. søren

Titel:
Mester Medlem

DC betyder at dyserne er åbne 75% af den tid der er til rådighed Altså 100%... Havde DC være 100% havde dyserne været åbne hele tiden. Det behøver ikke gøres så kompliceret hele tiden Søren... Hvor præcis er det rulkle feldt bilen skal rulles på af lige vel. Forstår ikke hvor du vil hend med det...

For at gøre Søren glad...

DC i tomgang - 3%.

Hvad kan du bruge det til Søren... Fortæl - Jeg kan ikke se det!

Titel:
Moderator

Citat:
uden at vide hvad FLUDSTANDIG betyder... vil jeg gerne spørge om hvorfra du ved at 75% DC er lig med 75% af 100% DC? prøv at se hvad DC i tomgang er... er det 1% eller 3%... hvis ikke, tror jeg ikke på at 75% DC er lig med 75% af dysernes MAX flow! MVH. søren

Idet vi jo selvfølgeligt antager at dysen har et flow der er ligefrem proportionalt med dysens åbningstid kan der sættes lighedstegn mellem dysens aktuelle flow og den pulsbredde dysen tilføres. Eneste ubekendte lige her er hvor godt MS er istand til at foretage udregningen (faktisk åbningstid/ maksimal tilgængelig åbningstid)=DC

Søren(og andre), prøv at sætte et skop på dyseudgangen i MS(eller hvilken som helst anden motorstyring der kan vise DC) og mål "on" tiden på dysen, og divider med hvor meget "on" tiden max kunne have været, og sammenlign så med hvad motorstyringen, i dette tilfælde MS, fortæller om DC.

Vises DC til 50%, så vil jeg gå så vidt som at påstå at man skal have et enddog ret godt skop for at kunne påvise en afvigelse.

Med andre ord; så kan man roligt tage 50%DC for så gode varer at dysen rent faktisk flower 50% af hvad der er muligt under de trykforhold den er placeret under.

Selv dysens reaktionstid er der taget højde for, og endda også for variationer i batterispændingen, og denne fraregnes den DC der vises, så det er ret gennemført.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

HENRIK og andre der antager... prøv at montere moderne lavohms dyser i stedet for gamle højohms. samme størrelse. samme motorstyrring. prøv kig om AFR. ændrer sig trods at alt skulle være ens! hvis det i regner ud, med at der er -3% dyse tid i tomgang, betyder det så, at bilen vil være i stand til at fylde tanken med benzin i løbet at nogle få timer i tomgang? det ver ikke motorstyrringens evne til at vise DC jeg betvivler..... men dyser reagerer meget forskelligt! MVH. søren træt og glad!

Titel:
Moderator

Ja, dyser reagerer meget forskelligt, men den "evne" kan en korrekt opsat motorstyring fint kompensere for. Det du henviser til er følsomheden overfor variationer i spændingen, og især reaktionstiden.

Eftersom begge dele i havnerens tilfælde er fuldt kontrollerbare vil den afvigelse der evt er skyldes en fejl40 i opsætningen.

Det er da soleklart at hvis man skifter fra højohm til lavohm og bare kører afsted så er der en ret stor afvigelse. Nu er muligheden jo for at sætte styringen op som peak-n-hold med parametre der er nær optimale, og dermed få det bedste ud af hver slags dyser. Dermed vil motorstyringen fjerne usikkerhedsmomentet omkring åbningstiden, og denne figurerer hellerikke i DC.

Jeg tror iøvrigt havneren mener "bindestreg 3", og ikke "minus 3". Misforstå det nu ikke med vilje. :?

Så de usikkerhedsmomenter jeg ser der er tilbage er bla om dysen reelt flower den ratede mængde, om havner har opsat korrektionen rigtigt, og om bensintryksmanometeret viser rigtigt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Ja... Og til sammenligningen med G-tech målingen så gør alle disse små afvigelser intet op i mod afvigelsen på Hk målingen på G-techen. Søren - Hvor meget ligger motoren når jeg så oplyser at den laver 178hk på hjulene efter G-tech og hvor meget ligger den i VIRKELIGHEDEN på hjulene? Glemmer du ikke at tage højde for dette også når du nu nævner alle de små afvigelser.

Men Søren... Tror du skal læse start tråden igen. Det du sætter spørgsmåls tegn ved har intet at gøre med det tråden skulle handle om. Ikke set i det store forhold da i hvert fald. En urimelig kretik fra din side... Det bliver gættet fra små 200hk til over 300hk og du brokker dig over om DC nu også ER 75%... Du har ikke nok at brokke dig over hjemme tror jeg! Jeg må hellere komme ud i weekenden og rode dit værksted til eller bruge dit argon :D . Eller sende et brem til din kommune måske...

Titel:
Moderator

Roooolig nu....

Havner; slip nu gassen inden du springer en lille sikring ;-)

Citat slut.

Titel:
jeg gætter på 210hk. fordi jeg tror at det er det SØREN antager at han har bestemt at sådan er det! desuden vil jeg (gæst) være med til at drille....

Titel:
Mester Medlem

HenrikGM skrev:
Roooolig nu....

Havner; slip nu gassen inden du springer en lille sikring ;-)

Vi har det sjovt H og Søren kan ta det!!! :wink: Det plejer han i hvert flad at kunne... Altid en fornøjelse at blive provokeret og provokerer Søren. Jeg forsøger jo bare at opdrage lidt på knægten :twisted: .

Nu når vi er igang:
En anden betragtning Søren utroligt nok har overset - (det er en bindestreg Søren) så var der måske en større afvigelse i hvor vidt den DC jeg har opgivet nu også er ved max effekt... Max effekt omdr. kan jeg nemlig ikke huske/ved ikke, husk at tændingen nok ikke spiller helt endnu. :wink:

Senest rettet af Havneren 11 maj 2005, 16:21, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time