Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 15:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
jeg kigger på sensorene i morgen. Bilen har kørt ca 180K så det kan godt være lambda'en der er færdig.
Checker tændrør i morgen. Kablerne ser fine ud.

Er ikke helt med. mht LMM'en.
Hvis jeg tager stikket af og den går i nød-program, så vil den vel køre af pommeren til og humpe. Men hvis LMM'en er defekt vil den køre lige skidt med og uden stikket - eller hvad?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Ang. tændrør/ledninger skal du kigge (nøje!!) efter langsgående sorte streger udvendig på tændrørenes porcelænsdel, der vil så være en tilsvarende aftegning indvendig i tændkablet.
Stregerne kommer fra gnistoverslag udvendig, og ved det mindste tegn skal BÅDE røret OG ledningen skiftes.
Hvis problemet er der, kan gnistoverslagene fremprovokeres ved at lade bilen sejtrække op ad bakke, der vil så være tydelige udsættere.

Ang. LMM, så er det min erfaring, at bilen blot vil få en sløvere speederrespons. Den vil ikke hverken humpe eller køre ad pommern til, blot lidt mærkeligt.

VH Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Transitfar skrev:
Ang. tændrør/ledninger skal du kigge (nøje!!) efter langsgående sorte streger udvendig på tændrørenes porcelænsdel, der vil så være en tilsvarende aftegning indvendig i tændkablet.
Stregerne kommer fra gnistoverslag udvendig, og ved det mindste tegn skal BÅDE røret OG ledningen skiftes.

Ja, dem har man jo set et par gange...
Sidste gang den begyndte at skabe sig var kun et halvt år efter jeg havde monteret sprit-nye rør og kabler.
Men man kan altså godt kurere den for en kortere periode ved at rense rør og hætter af og smøre med silicone-olie. Min rekord er 3 mdr efter sådan en "rep".....

Citat:
Ang. LMM, så er det min erfaring, at bilen blot vil få en sløvere speederrespons. Den vil ikke hverken humpe eller køre ad pommern til, blot lidt mærkeligt.

Korrekt - den får lidt sværere ved at tage gassen. Ellers er der ikke andet at mærke end at den er NOGET sløv og uvillig. Man kan dog overraske den så meget at den slår tilbage i indsugningen med et tydeligt POP !

/Nolan

Titel:
Mester Medlem

Tændrørskabler og friske tændrør er blevet indkøbt samt et topnøglesæt fra Harald Nyborg (Føler sig lidt handicappet når værkstedet står i Odense )men ak' det er jo ikke lige den størrelse tændrør jeg er vandt til at kigge på så jeg mangler en lille tændrørstop. Det må blive i morgen.
Mener faktisk ikke de er blevet skiftet i de 5 år jeg har haft bilen. :oops:

Men dagen er ikke spildt - fandt at den ene ledning til LuftTemp'en var gået løs. Gad vide om det ikke kan give en ganske forkert blanding når ECU'en ikke ved hvor varm luften er? (det skal vel bruges til at justerer blandingen).

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvor tit kigger du i dit motorrum??? :lol: :lol:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tinasmartin skrev:
hvor tit kigger du i dit motorrum??? :lol: :lol:

Hov-hov, ikke fræk.... 8)
Manden bruger jo al sin tid på at skrabe penge sammen til benzin... :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hehe nåe okay... men ikke skiftet tændrør i måske 5år.... (så må det være originalt ford 8) )

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem

Hehe - ja der skal jo samles nogle knaster ind til den tørstige ford :D

Nahh, det er ikke lige den bil jeg har brugt mest tid på at skrue i, ud over når det VIRK'LIG er nødvendigt. hihi...

Jeg takker for alle indslag og vender tilbage når jeg har fået checket lidt mere

(har da forøvrigt skiftet olie på den jævnligt (kan bare ikke huske om det er for hver 10.000 eller 100.000 det skal gøres? :wink: )

Titel:
Mester Medlem

Endelig en lille update.

Motoren bruger stadig benzin som om det var gratis (jaja, overdrivelse fremmer forståelsen :wink: )

Tinasmartin: Ja, gasspjældet er ret sodet. Tyder det på noget bestemt siden du spørger?

Tomgangsmotoren, hvor pokker finder jeg den?! Jeg har konsulteret Haynes og i flg. billedet skulle den sidde på siden af gasspjældet men det gør den nu ikke på min model. Og jeg kan ikke finde noget i nærheden der ligner den på billedet i bogen.

Lufttemp.sensor er målt til 25Kohm så det passer nok meget godt da den var lidt varmere end 20 gr C.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tomgangsmotoren er lidt :twisted: svær at få øje på, hvis man ikke lige ved hvad man skal kigge efter.
Men den sidder på manifolden UNDER gasspjældet, ind mod kabinen.
Og den er lidt :wink: tricky at få af og på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time