Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2005, 23:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
jeg kigger på sensorene i morgen. Bilen har kørt ca 180K så det kan godt være lambda'en der er færdig.
Checker tændrør i morgen. Kablerne ser fine ud.

Er ikke helt med. mht LMM'en.
Hvis jeg tager stikket af og den går i nød-program, så vil den vel køre af pommeren til og humpe. Men hvis LMM'en er defekt vil den køre lige skidt med og uden stikket - eller hvad?

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2005, 06:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Ang. tændrør/ledninger skal du kigge (nøje!!) efter langsgående sorte streger udvendig på tændrørenes porcelænsdel, der vil så være en tilsvarende aftegning indvendig i tændkablet.
Stregerne kommer fra gnistoverslag udvendig, og ved det mindste tegn skal BÅDE røret OG ledningen skiftes.
Hvis problemet er der, kan gnistoverslagene fremprovokeres ved at lade bilen sejtrække op ad bakke, der vil så være tydelige udsættere.

Ang. LMM, så er det min erfaring, at bilen blot vil få en sløvere speederrespons. Den vil ikke hverken humpe eller køre ad pommern til, blot lidt mærkeligt.

VH Lars

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2005, 10:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Transitfar skrev:
Ang. tændrør/ledninger skal du kigge (nøje!!) efter langsgående sorte streger udvendig på tændrørenes porcelænsdel, der vil så være en tilsvarende aftegning indvendig i tændkablet.
Stregerne kommer fra gnistoverslag udvendig, og ved det mindste tegn skal BÅDE røret OG ledningen skiftes.


Ja, dem har man jo set et par gange...
Sidste gang den begyndte at skabe sig var kun et halvt år efter jeg havde monteret sprit-nye rør og kabler.
Men man kan altså godt kurere den for en kortere periode ved at rense rør og hætter af og smøre med silicone-olie. Min rekord er 3 mdr efter sådan en "rep".....

Citat:
Ang. LMM, så er det min erfaring, at bilen blot vil få en sløvere speederrespons. Den vil ikke hverken humpe eller køre ad pommern til, blot lidt mærkeligt.


Korrekt - den får lidt sværere ved at tage gassen. Ellers er der ikke andet at mærke end at den er NOGET sløv og uvillig. Man kan dog overraske den så meget at den slår tilbage i indsugningen med et tydeligt POP !

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2005, 16:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Tændrørskabler og friske tændrør er blevet indkøbt samt et topnøglesæt fra Harald Nyborg (Føler sig lidt handicappet når værkstedet står i Odense )men ak' det er jo ikke lige den størrelse tændrør jeg er vandt til at kigge på så jeg mangler en lille tændrørstop. Det må blive i morgen.
Mener faktisk ikke de er blevet skiftet i de 5 år jeg har haft bilen. :oops:

Men dagen er ikke spildt - fandt at den ene ledning til LuftTemp'en var gået løs. Gad vide om det ikke kan give en ganske forkert blanding når ECU'en ikke ved hvor varm luften er? (det skal vel bruges til at justerer blandingen).

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2005, 17:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hvor tit kigger du i dit motorrum??? :lol: :lol:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2005, 18:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
tinasmartin skrev:
hvor tit kigger du i dit motorrum??? :lol: :lol:

Hov-hov, ikke fræk.... 8)
Manden bruger jo al sin tid på at skrabe penge sammen til benzin... :wink:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2005, 22:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hehe nåe okay... men ikke skiftet tændrør i måske 5år.... (så må det være originalt ford 8) )

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 apr 2005, 07:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Hehe - ja der skal jo samles nogle knaster ind til den tørstige ford :D

Nahh, det er ikke lige den bil jeg har brugt mest tid på at skrue i, ud over når det VIRK'LIG er nødvendigt. hihi...

Jeg takker for alle indslag og vender tilbage når jeg har fået checket lidt mere

(har da forøvrigt skiftet olie på den jævnligt (kan bare ikke huske om det er for hver 10.000 eller 100.000 det skal gøres? :wink: )

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2005, 14:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Endelig en lille update.

Motoren bruger stadig benzin som om det var gratis (jaja, overdrivelse fremmer forståelsen :wink: )

Tinasmartin: Ja, gasspjældet er ret sodet. Tyder det på noget bestemt siden du spørger?

Tomgangsmotoren, hvor pokker finder jeg den?! Jeg har konsulteret Haynes og i flg. billedet skulle den sidde på siden af gasspjældet men det gør den nu ikke på min model. Og jeg kan ikke finde noget i nærheden der ligner den på billedet i bogen.

Lufttemp.sensor er målt til 25Kohm så det passer nok meget godt da den var lidt varmere end 20 gr C.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 maj 2005, 17:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Tomgangsmotoren er lidt :twisted: svær at få øje på, hvis man ikke lige ved hvad man skal kigge efter.
Men den sidder på manifolden UNDER gasspjældet, ind mod kabinen.
Og den er lidt :wink: tricky at få af og på.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team