Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Der er ikke bankesensor på denne motor.Så tændingskurve ligger som sugemotor.Har også ladet mig fortælle at når du trykker igennem en flowmåler ændre du i den oprindelige kurve.
Men du er velkommen til at rette mig

MVH Finn.
Motoren der er vist kører med en dum fordeler uden tilslutning til ECu en.
De senere havde fordeleren monteret på tandrems dækslet, og var 100% styret af ECu en.
Og er derfor stærtk afhænige af signalet fra LMM.
Om hvirvidt at LMM bliver forvirret af at sidde på tryksiden er der åbenbart forskellige meninger om.
Men jeg har aldrig set en sådan måler sidde på tryksiden af turboen/kompressoren som OEM. montering, og de må have haft en grund til det.
Fordelen ved at montere LMM på suge siden er at man kan benytte org styringen sålænge den holder sig under tryk, og det er uden problemer.
Problemet komme først når motoren kommer under tryk og ECU en løber tør for værdier til den øgede luftmængde, og man skal til at bygge et tilskuds system.
Det samme med tændingen, man skal finde et sytem der rettadere tændingen under tryk, da ECuen ikke har de værdier i sin hukommelse.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html