Udformning af tank??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

Udformning af tank??

#1 Indlæg af nmb1022 »

Da jeg skal igang med at bygge en seperat tank til mit gassystem skulle jeg gerne bruge noget info om hvordan tanken skal se ud indvendig og der er jo nok nogen er jer der ligger inde med lidt www til det
Tanken bliver lavet i rustfri og vil få målene 100mm høj, 350mm bred, 300mmm lang.

Uhhhhh og hvis nogen ved hvor man kan få en tanklåg i rustfri man kunne tigge i ville det jo også være geneialt :-)
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

Re: Udformning af tank??

#2 Indlæg af Ole.. »

NMB1022 skrev:Da jeg skal igang med at bygge en seperat tank til mit gassystem skulle jeg gerne bruge noget info om hvordan tanken skal se ud indvendig og der er jo nok nogen er jer der ligger inde med lidt www til det
Tanken bliver lavet i rustfri og vil få målene 100mm høj, 350mm bred, 300mmm lang.

Uhhhhh og hvis nogen ved hvor man kan få en tanklåg i rustfri man kunne tigge i ville det jo også være geneialt :-)


Alt hvad du søger kan findes på www.summitracing.com :wink:

Bestil evt. deres katalog, som kommer max 14dage efter bestilling :wink:

Selvom din tank ikke kommer til at blive så stor, så sørg alligevel for at lave "skvulbe" plader, og lav 2 udtag til benzin samt et ånderør :wink:

Du kan også gøre som jeg før har gjort og lav tilbageløbet for den overskyden benzin som det orginale benzin system ikke har brugt, så det løber igennem den "ekstra" tank så den altid er fyldt(her skal der selfølgelig ikke laves låg og ånderør".. Den løsning lavede jeg for en kammi da han ikke altid huskede at holde den fyldt = brændt motor 2gange :P
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#3 Indlæg af FALFA »

Hej NMB1022. Der det kan godt være det er en selvfølge men jeg har set seriøse folk fejle på dette område.
1 -sørg for at du har udgangsrøret modsat kørselsretningen-
2 -placer en skvulp plade 1/4 fra bunden-
3-andbring nogle rustfristålgrydesvampe under pladen-
4-skvulppladen kan evt. "mangle" hjørnerne-
Mht. påfyldning ingen ide. men det er altid rart at have summit kataloget hjemme.
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#4 Indlæg af FALFA »

nå ja nu kan jeg se at jeg har femstllet der som om 4 fakta om tankbygning, det er det altså ikke men blodt min personlige mening (afprøvet i virkeligheden).
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#5 Indlæg af FALFA »

ÅHH ja hvad med en Chikken Switch det er 250 kr givet godt ud.
(i hvertfald sammenlignet med prisen på 2 Motore)
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#6 Indlæg af nmb1022 »

Takker for svarene!! Nu er det bare med at lave den

Falfa> Har chickenswithen liggende, den kan sku redde mange motore!!
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

Er det kun mig der ikke ved hva en chikenswich er?

venlig hilsen Lasse
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#8 Indlæg af Ole.. »

Yugo Turbo skrev:Er det kun mig der ikke ved hva en chikenswich er?

venlig hilsen Lasse


En anording der lukker ned for gas systemet hvis benzintrykket er for lavt :wink:
Besvar