Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 mar 2005, 01:11 
Hej
Jeg er på udkig efter et Hi-flow benzin filter af "net" typen.
hvor kan jeg købe dem i DK ?

MVH
Kim K. Nielsen


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2005, 00:22 
La Lai La Lai :)


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2005, 23:00 
Anyone :?: :?: :?:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2005, 23:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvad er problemet? mange OEM. filtre klarer uden problemer +500hk! eller skal filtret være blankt? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2005, 07:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
hvad er problemet? mange OEM. filtre klarer uden problemer +500hk! eller skal filtret være blankt? MVH. søren


Enig. Noget så forældet som et filter fra et K-jet anlæg(volvo,saab,m.f.) flower snildt 150liter/t, og mon ikke dit rørsystem giver op før filteret.

De er iøvrigt i aluminium, så de kan da blive blanke, hvis det er det det handler om.

Men lad os høre noget mere om hvad det filter skal bruges til?
der findes jo også filtre, ala dem man bruger i traktortræk, topfuel, osv, der flower helt vilde voluminer, men nok lidt overkill på noget med nummerplade....!!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2005, 22:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Så fik Jeg endelig taget mig sammen til at oprette en profil...

Filteret skal bruges på min Mazda Rx-7 baneracer.
Alle studser og slanger fra Fuelcell, Holley pumpe og IDA weber er 10mm så jeg tror nok at det skal flowe lidt benzin :D

Jeg skal egentlig bare vide hvor man kan få et højflow/højkvalitetsfilter til karburatormotor. Jeg har ingen anelse hvor man køber tun stumper her i DK.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 mar 2005, 08:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Du behøver såmen ikke tunstumper til lige netop filter.

Køb et filter til en volvo240Turbo(eller feks en saab, eller anden Kjet bil m. det store filter), det flower RIGELIGT til det brug. Hvor stor pumpe kører du da med??

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2005, 00:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Holley Blue

110 gallon/timen = 416Liter/timen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2005, 08:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Wanker skrev:
Holley Blue

110 gallon/timen = 416Liter/timen



Jotak, men du opgiver ikke ved hvilket tryk pumpen giver 416liter pr time.

Hvis det er K-jets systemtryk(omkring de 6-7bar) den giver 416liter pr. time, så er pumpen ret heftig, men er det v. 0,1bar tryk, så er der ikke noget specielt i pumpen.....Så det er væsentligt at få en trykopgivelse med!

Men kan ikke forestille mig at et eller evt to K-jet filtre ikke kan være med!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2005, 09:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
110gallon i free flow
70gallon ved 9psi
Jeg skal køre med 4½-5 psi

Tak for hjælpen Henrik, det er rart med nogle råd fra folk med erfaring


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team