Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jun 2025, 22:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
jeg hadde samme problemet på min volvo. jeg satt på mercedes 300d turbo i min 740gl b230a...på motoren har jeg den orginale pierburg 175cd forgasseren. Den går fint på tomgang og med beskjedent ladetrykk, men når jeg setter den i første og skal starte i første gir så dør den ut. Etter litt grubling på dette problemet så fant jeg ut at det må jo være samme trykket i flottørhuset, ellers vil jo ladetrykket presse bensinen ned, og ikke suge det opp. Så jeg laget en annorndnig slik at når turboen begynner å lade trykk, så blåser den samtidig litt trykk ned i flotørhuset,,, og etter denne modifiseringen gikk den meget godt!
mvh daniel

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Syd Fyn
jeg mener at den el drevet benzin pumpe pumper ikke nok og benzinen ikke kommer med ind i forbranings kammeret når der er tryk.

Titel:
Junior Medlem

din forklaring ret god og jeg takker for at du har svaret der er bare en ting til. mange siger at man skal monter en Metro turbo kaburator. jeg har snakket med en englender der siger at den org. kan saktens bruges. man skal bare monter en benzin pumpe på min 3 bar. en benzin regulator og til sidst skal man huske at lukke det hul der er i svømmer huset. for at der er nok tryk på til at benzinen kan komme op gennem dyserne.

Titel:
Junior Medlem

Det der med insprøjtning virker ikke på MORRIS mini da der er to cylinder der deler et hul og de to andre har hver sit hul at suge og puste i. så den virker ikke en meter på sån en motor. ved det fra mc. brander motoren af på 10 sek.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ang indsprøjtning på mini kan man da bare montere 2 dyser i hver indsugningskanal. ?

jeg har også bare kørt tryk på den originale kaburator og alle studsser er endten lukket eller forbundet med trykkassen. og det virker fint den savler bare lidt men det er så lidt at det ikke har noget at sige.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
cooper mini skrev:
Det der med insprøjtning virker ikke på MORRIS mini da der er to cylinder der deler et hul og de to andre har hver sit hul at suge og puste i. så den virker ikke en meter på sån en motor. ved det fra mc. brander motoren af på 10 sek.

Prøv at se på en nyere Mini, og bliv overasket.
En monopoint opbygning er det nemmeste, dvs en dyse hvor karburatoren sidder.
En dyse pr port kræver noget meget specielt softvare, der kan styre dyse tiderne meget nøjagtigt, ellers er der kun 2 cylindre af gangen der får benzin, og de 2 andre får næsten ingenting.

Men held og lykke med at finde den rigtige nål til karburatoren, der er ca 700 at vælge imellem har jeg læat. :shock:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Moderator

Sidder og funderer over om blandingen ikke vil blive pænt fordelt imellem de to siamesiske cylindre, forudsat at motorstyringen feks sprøjter 2x-4x pr. cyklus, og "alternating". Jeg har ikke tænkt dette helt igennem, men umiddelbart vil jeg sa mene at så længe man ikke sprøjter simultant på begge dyser i den siamesiske port, så vil der være en ret god fordeling imellem de to cylindre. Det er dog stadigt et problem at siameserporte ikke flower de dobbelte af deres to nabosøstre......Men det kan jo løses ved at sætte to lidt mindre dyser i siameserporten.

@Morten; kan du følge hvad jeg mener?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Indsugnings kanalerne på såddan en svend er faktisk siamesiske tvillinger.
At fordople pulserne og halvere tiden kunne være en løsning, og jeg mener også at have læst det i en bog. Nu skal jeg bare finde den, for at være helt sikker.
En ting jeg husker er at da rover kørte med sekventielt sprøjt på denne motor. da var indsprøjtnings tidspunktet timet efter når indsugningsventilen åbner hos tvillingen, og ikke når den åbner som er almindeligt.

Fandt et link der beskriver problematikken.

http://www.emeraldm3d.com/em_projects_Aseries.html

Jeg personligt vilde nok bruge en monopoint løsning på såddan en svend for at mindske mulighederne for nedsmeltning.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Junior Medlem

Hej Drenge & Piger.

bygettet er ikke så stort. vi skal bygge turbo på for under 3000.- kr. vi har kaburattoren mangler tændingen, benzin pumpen, benzin regulatoren. vi tuner på den gamle måde. for skulle man tune på den måde der er beskrevet men indsprøjt kan man købe sig fattig. jeg takker for jeres ider og forklaringer. men jeres løsninger er lige dyre nok.
vi tuner med kaburattor og turbo. vi ved at, det kan lade sig gøre.

har en snak med en engelsk mini klub der tuner på den anden måde. som jeg har fået to simple og billige måder at tune med turbo.
de fortæller at man også kan bruge turbo på hs2. hs4. hif 38 / 44/ 6. kaburator. så jeg takker endnu en gang for hjælpen.

her lige et råd til jer. med få midler, kan man også lave en hurtig bil billigt.

Titel:
Moderator

cooper mini skrev:
her lige et råd til jer. med få midler, kan man også lave en hurtig bil billigt.

Al respekt for dit budget, men husk nu at der kører flere biler herinde med både turbo, og progg.styring for under 10k alt incl.

Det er stadigt min klare overbevisning at du får en _del_ mere bil for de sidste 4k det typisk koster at smide karburatoren væk.

Karburator på turbo er ren 70er teknik(i bedste fald), og verden er jo kommet en lille smule længere siden da. :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time