Lidt Koni hjælp
Redaktør: Moderatorer
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Lidt Koni hjælp
Et lidt pinligt spørgsmål men har gul Koni monteret på min uno men har sgu glemt hvad vej stemplet skal drejes for at blive henholdsvis hård eller blød. Synes den er rigeligt hård nu men kan ikke huske om det er med eller i mod uret hvis den skal være blødere. Håber der er nogen der kan hjælpe.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
TDtweeks skrev:mener med sikkerhed at der er med uret for at dæmperen bliver blødere .. kan du ikke mærke forskel når du justere dem ?? du kan jo bare prøve dig lidt frem
jeg er sikker på at det er modsat. men det er også et år siden jeg gjorde det.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
slettet 
Senest rettet af mh 14 maj 2005, 15:02, rettet i alt 1 gang.
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Grunden til at jeg helst ikke vil prøve mig frem er at på en uno SKAL dæmperne afmonteres for at de kan justeres. Stemplet skal trykkes i bund og så skal det drejes samtidig med at det holdes i bund. Bagdæmperne er mindre anstrengende da de har en knap der skal trykkes ind mens man drejer. Men mener også at det var sådan papirerne i sin tid beskrev med et simpelt + og -.
Tak for hjælpen
Tak for hjælpen
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
-
Lerup
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Dagooz:
Kan du ikke uddybe det med at dæmperen skal justeres med stemplet i bund?
Har en bil der blev leveret med gule Koni coilovers, men har aldrig fundet ud af hvordan dæmperen kunne justeres. Skal lige siges at koni aldrig (officielt i hvert fald) har produceret dæmpere til den pågældende bil, derfor har jeg heller ikke noget datablad.
Kan du ikke uddybe det med at dæmperen skal justeres med stemplet i bund?
Har en bil der blev leveret med gule Koni coilovers, men har aldrig fundet ud af hvordan dæmperen kunne justeres. Skal lige siges at koni aldrig (officielt i hvert fald) har produceret dæmpere til den pågældende bil, derfor har jeg heller ikke noget datablad.
-
Dagooz
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
- Geografisk sted: Vejle
Skal prøve at udddybe det
: Når dæmperen er afmonteret skal man presse den helt i bund og dreje stemplet samtidig med at du holder stemplet i bund. For mine dæmpere hedder det sig at fordæmperne kan dreje ca 720 grader og bagdæmperne er vist 160 grader. Når dæmperen når sit blødeste eller hårdeste punkt så kan du ikke dreje stemplet mere i den retning. Men da det er lidt hårdt for fingre (og tålmodighed) at holde hele dæmperen presset sammen når du drejer stemplet. Så du kan evt. spænde cylinder enden let op i en skruetvinge så den står på noget samtidig med at den jo heller ikke kan dreje med når du prøver. Med bagdæmperne er det noget nemmere. De skal stadig afmonteres men under plastic afskærmningen (hvis der er en skal den pilles af ved justering) sidder der en knap der kan trykkes ind, det er muligt du skal lige skal dreje lidt på stemplet for at du kan trykke den ind. Så drejer du stemplet samtidig med at du holder knappen inde. Altså skal bagdæmperne ikke presses i bund. Håber du kan bruge det til noget.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?