Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 mar 2005, 14:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Et lidt pinligt spørgsmål men har gul Koni monteret på min uno men har sgu glemt hvad vej stemplet skal drejes for at blive henholdsvis hård eller blød. Synes den er rigeligt hård nu men kan ikke huske om det er med eller i mod uret hvis den skal være blødere. Håber der er nogen der kan hjælpe.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2005, 15:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Indlæg: 112
Geografisk sted: Nordjylland
mener med sikkerhed at der er med uret for at dæmperen bliver blødere .. kan du ikke mærke forskel når du justere dem ?? du kan jo bare prøve dig lidt frem

_________________
MVH
Heine


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2005, 16:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
TDtweeks skrev:
mener med sikkerhed at der er med uret for at dæmperen bliver blødere .. kan du ikke mærke forskel når du justere dem ?? du kan jo bare prøve dig lidt frem


jeg er sikker på at det er modsat. men det er også et år siden jeg gjorde det.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2005, 17:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
slettet :!:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Senest rettet af mh 14 maj 2005, 14:02, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2005, 17:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Indlæg: 112
Geografisk sted: Nordjylland
Yes sir ... så kom hukommelsen alligevel ik til korte :roll:

_________________
MVH
Heine


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2005, 18:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Grunden til at jeg helst ikke vil prøve mig frem er at på en uno SKAL dæmperne afmonteres for at de kan justeres. Stemplet skal trykkes i bund og så skal det drejes samtidig med at det holdes i bund. Bagdæmperne er mindre anstrengende da de har en knap der skal trykkes ind mens man drejer. Men mener også at det var sådan papirerne i sin tid beskrev med et simpelt + og -.
Tak for hjælpen

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2005, 20:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
TDtweeks skrev:
Yes sir ... så kom hukommelsen alligevel ik til korte :roll:


skod. jeg giver en bajer ved lejelighed. trælst når men husker forkert.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2005, 08:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Dagooz:
Kan du ikke uddybe det med at dæmperen skal justeres med stemplet i bund?

Har en bil der blev leveret med gule Koni coilovers, men har aldrig fundet ud af hvordan dæmperen kunne justeres. Skal lige siges at koni aldrig (officielt i hvert fald) har produceret dæmpere til den pågældende bil, derfor har jeg heller ikke noget datablad.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2005, 08:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Skal prøve at udddybe det :) : Når dæmperen er afmonteret skal man presse den helt i bund og dreje stemplet samtidig med at du holder stemplet i bund. For mine dæmpere hedder det sig at fordæmperne kan dreje ca 720 grader og bagdæmperne er vist 160 grader. Når dæmperen når sit blødeste eller hårdeste punkt så kan du ikke dreje stemplet mere i den retning. Men da det er lidt hårdt for fingre (og tålmodighed) at holde hele dæmperen presset sammen når du drejer stemplet. Så du kan evt. spænde cylinder enden let op i en skruetvinge så den står på noget samtidig med at den jo heller ikke kan dreje med når du prøver. Med bagdæmperne er det noget nemmere. De skal stadig afmonteres men under plastic afskærmningen (hvis der er en skal den pilles af ved justering) sidder der en knap der kan trykkes ind, det er muligt du skal lige skal dreje lidt på stemplet for at du kan trykke den ind. Så drejer du stemplet samtidig med at du holder knappen inde. Altså skal bagdæmperne ikke presses i bund. Håber du kan bruge det til noget.

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2005, 15:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Tak, det må jeg hjem og prøve!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 94 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team