Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 09:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 mar 2005, 09:35 
Har en Peugeot 405 MI16, som ikk rigtig vil starte som den skal. Den starter med lidt host, omkring 2 gange, men næste gang man så vil starte, kan den ikk.. Så skal man bruge startkabler, hvorefter den starter fint.. og kører uden problemer, men så starter det så forfra når man slukker den.

Umiddelbart ser det ud til at lyset lyser fint nok osv, og den taber ikk strøm mens jeg køre...

Har prøvet at skifte batteri, hvilket ikke hjalp... Nogen der har en lille ide om hvad det kan skyldes?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2005, 09:39 
Det skal lige siges, at der også har været problemer med centrallåsen.. At hver gang man åbnede, så låste den igen med det samme.. Og nu er centrallåsen gået helt...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2005, 10:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
dårlige forbindelse fra batteri til bilen.... stel punkt fra batteriet / plus pol på starteren / dårligt bundstykke (tændningslås)

centrallåsen kan være en anden fejl evt skal den bare renses i låsetøjet (efter mange år med fedt og smørrelse samler skidtet sig der og kan sætter den fast)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2005, 18:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Eller generatoren, som ikke får ladet strøm på batteriet.
Prøv at kontrollere spændingen over batteriet når bilen er godt igang, den skal være over ca. 13,8 volt ved +2000 rpm.

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2005, 23:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
Det med centrallåsen er sikkert ledningerne i døren der ek knækket.
Alser der hvor ledinngerne går fra dør til A-stolpe.
De plejer at knække. Så ligger de og rører ved hinanden og får låsene til at te sig af H til.
Til de fleste Peugeot kan man få et lednings rep set til at lodde på.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8557

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=58347


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2005, 23:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Thomas. skrev:
Det med centrallåsen er sikkert ledningerne i døren der er knækket.
Altsår der hvor ledningerne går fra dør til A-stolpen


har kun hørt om det problem på 306'erne :?

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team