Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 mar 2025, 00:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 mar 2005, 14:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 okt 2004, 14:34
Indlæg: 65
Geografisk sted: nordjylland
Er det rigtig at hvis man ønsker at afdreje sine stempler, at det kun må gøres i U-form. Altså fra midten og ud så cylindervæggen ikke bliver blottet.
Ved godt at det er poor-man solution, men det er nu det der skal til.
Presset vil vel altid være nedad på stemplet og ikke udad??

Mvh Morten


Vedhæftede filer:
Filkommentar: top og stempel
top.doc [26.5 KiB]
Downloadet 213 gange
Filkommentar: top og stempel
top.doc [26.5 KiB]
Downloadet 324 gange


Senest rettet af Morten AA 09 mar 2005, 11:40, rettet i alt 3 gange.
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2005, 16:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Indlæg: 36
Geografisk sted: Midt Jylland
Hej

Jeg har nu selv kørt med afdr. stempler i over et år med turbo og der er ikke nogle problemer...

stemplerne er bare drejet lige af, ikke noget med mere i midten end i siderne..

( Jeg ved det er en billig løsning men det er ikke alle der har råd til den gode løsning så vi må jo nøjes :) )

_________________
Std. er ikke godt nok:)

Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2005, 17:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 04 feb 2005, 12:53
Indlæg: 17
Doc 309>> hvad køre du med af ladetryk på de stempler!?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2005, 20:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
og hvilken motor snakker i begge om??

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2005, 21:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
Det ville være en dårlig ide at dreje et U <-- den vej - Tynde materiale samlinger er ikke nogen go' ide på en turbo motor.....så det bedste må vel være lige henover...
:)

http://powerpage.gjelsoe.dk/download.php?id=1004

mvh
Lars


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2005, 02:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Prøv at søge med det magiske ord: "squish"
Søg både her på forumet, og også gerne på google....

Morten aasted skrev:
Presset vil vel altid være nedad på stemplet og ikke udad??

Mvh Morten

En gas trykker i alle retninger.... 8)
Tilfældigvis kan stemplet flytte sig, men derfor er trykket stadig lige stort i alle retninger.

V/H Lars

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2005, 04:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ja det er godt med dig TRANSFAR! det er blot ikke altid lykken på en husmands turbomotor.... prøv at læse BILSPORT hvor de følger opbygningen af en NISSAN 2 liters turbomotor.... med 765hk! der vælger de faktisk at se bort fra squartskant... en af grundene til ikke at dreje et stempel lige af, kunne også være at få max materiale ned til øverste stempelring. MVH. søren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2005, 06:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Morten aasted skrev:
Er det rigtig at hvis man ønsker at afdreje sine stempler, at det kun må gøres i U-form. Altså fra midten og ud så cylindervæggen ikke bliver blottet.
Ved godt at det er poor-man solution, men det er nu det der skal til.
Presset vil vel altid være nedad på stemplet og ikke udad??

Mvh Morten

Sådan ser mine ud som vest speed lavede dem.


Vedhæftede filer:
Stempel afdrejet mail.jpg
Stempel afdrejet mail.jpg [ 31.52 KiB | Vist 1071 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2005, 08:00 
Pappa the Kid>> Jeg har kørt med 0,7bar ind til fornylig hvor turboen stod :( af så kører bare med en død suge motor nu :(

tinasmartin>> Den motor jeg kører med og går ud fra er en xu motor


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2005, 08:02 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2004, 20:33
Indlæg: 36
Geografisk sted: Midt Jylland
Øv øv jeg var ikke logget ind :oops:

_________________
Std. er ikke godt nok:)

Pug 309 nu med Turbo og typegodkendelse


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team