Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Hmmm nu kan jeg slet ikke finde ud af hvor jeg poste indlæg mere :?

Min motor går helt bananas. Den starter fint og holder en tomgang på lige under 1000rpm. Når den så bliver varmere ryger den op på ca 1200rpm og når den er gennemvarm ruller den mellem 800-1200rpm hele tiden. Nogen ideer??

Derudover kan den ikke køres længere ud end 5300-5400rpm og den burde først slå fra ved 6400rpm. Det virker ikke som begrænseren da den virker meget sløv (hvis en begrænser kan det :? ) Nogen ideer?

Og til sidst det ALLLLLLLEEERRR mest irriterende!! Jeg kan ikke få den kobling til at virke ordentligt :evil: vi har prøvet at udlufte den mange gange og på forskellige måder, stadig kobler den kun 90% ud. Koblingen virker fint og det hele virkede perfekt i den bil vi pillede det ud af. Dog har vi måtte bygge systemet inde ved pedalen om og ændret vinklen på den cylinderen. Men det burde jo ikke betyde noget?? Vi har snakket om at putte væsken ind baglæns gennem systemet, men er der andre der har haft gode erfaringen med det??

Tror sku også jeg prøver samme indlæg på et E30 forum

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
På en standart BMW
vilde jeg til punkt 1 dømme luftilskudsglideren døg. den der giver ekstra tilskud når motoeren er kold.
Punkt 2 vilde jeg sige benzinmangel grundet slidt pumpe eller tilstoppet filter.
Men da den er monteret i en starlet så er mulighederne nærmest uendelige :cry:
Men først og fremmest vilde jeg kontrollere stelforbindelser, og om motoren får benzin nok.
Koblings problemerne, har du brugt koblings pedalen fra starletten, og er du sikker på at din opsætning flytter stemplet i hovedcylinderen samme distance som i org opsætniing.

Dette er kun bud på løsning af dine problemer :cry:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jyllinge
Takker for svaret morten. 1'eren vil jeg lige lure lidt på. 2'eren er måske muligt. Det burde vel kunne tjekkes med et simpelt benztryk check ved maks belastning.
3. Vi bruger en fuldstændig hjemmebikset løsning og pedalen kan flytte stemplet hele vejen, men vil stadig ikke. Vi har også prøvet at skifte cylinderen i gearkassen for at se om det var den. Kan man udlufte den ved at pille cylinderen af og holde den i bmw vinklen og bare gøre bevægelsen med hånden?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Til punkt 3 de kan være meget svære at udlufte selv i original montering. :evil:
Men jeg vilde nok undersøge vandringen på hoved cylinderen som nr 1.
At pille den af og sætte den i den rette stilling og gøre bevægelsen med hånden.
Virker hver gang under dynen :D undtagen punketet at pille den af :wink:

Mvh

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time