Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 19:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hej

Lige en lille fortæling fra en ganske almindelig dag på K2 Import's værksted......

Blev ringet op af en fyr i sidste uge der gerne ville ha skiftet dæk på hans Citroen.....vi snakkede lidt om hvad han ville have og hvilken størrelse han skulle bruge. Vi ender op med nogle 215/50-16 Michelin som jeg så lige skal ha hjem da det jo ikke lige er en lager størrelse.
Han vil stille bilen ned tidligt om morgenen og vil så komme efter arbejde og hente den.
Kommer ud om morgenen og ser den mest afskyelige Citroen CX jeg nogenside har set, MINDST 6 forskelige farver og GANGSTERFILM i alle ruder.....Den blir jo heller ikke kønnere af at den i parkeret tilstand hænger ynkeligt på livet pga hydraulisk undervogn.....Konen kommer ud og skal ha ungerne i dagpleje og siger med STOR foragt i stemmen " Hva faen er det for et spøgelse ??) hvilket jeg ikke lige har et fornuftigt reply til...

Låser mig ind i den og kaster mig ned i nogle sæder der nærmest ligner cheesterfield møbler og med læder så tyyykt som huden på et næsehorn....Kabinen er et helt kapitel for sig selv, lige så feeed som bilen er grim udenpå, rat med kun en ege og sjove former og mærkelige symboler til kontakter..

Nå jeg starter den op og den hæver sig og jeg får dækkene skiftet og bestemmer mig for at rulle en tur i den da en af fælgene er lidt skæv og jeg havde lidt hurlumhej med at få den afbalanceret. Kører ud af byen og ud på hovedvejen og sikke den bil flyder afsted, kommer bag til en traktor og kommer til at køre der et godt stykke vej, men da der endelig er plads trækker jeg ud og er lige kommet ud da et fjog dytter og blinker bag mig fordi han åbenbart ikke mener det lige går hurtigt nok så jeg trykker pedalen i bund ved ca 65 i 3. gear og det er her pointen kommer...........................................Den trækker fuldstændigt sindsygt !!! En turbo begynder at hvæse og bilen hamrer afsted som et projektil !!!

Hallo ???? Hvad skete der her tænker jeg og prøver et par gange mer at give den noget gas..jojo den er god nok der er turbo på svinet !! Kommer hjem og rykker hjelmen op og der ligger ganske rigtigt en turbomotor i med noget intercooler og nogle rustfri bøjninger som PSA sikkert ikke har stået for.

Tager en snak med fyren da han kommer efter den og det viser sig at den åbenbart er en sjælden model af CX25 Turbo2 (168hk std)som blev lavet til det franske politi og at den med 1.4bar har 250hk........ :shock: :shock: :shock: 240kmt er intet problem og den ligger som klisteret til vejen viser det sig da han giver en tur !!!

Sjov med sådan en gammel bil der lige tager røven på en.......Og så er der virkelig komfort i den selvom den svinger som en saxo

SLOW EYES WILL KILL YOU

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Hehehe Det er sgu da meget sjovt med sådan en snydevogn der var :lol:

I took an IQ test and the results were negative.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
He-he, godt at det ikke var dine stritørede polidutvenner, som blinkede af dig... :wink: .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000
Ja det er fanme en fed øse.. mig og den gamle havde lånt en for et par år side. Ved 150 i 5. gear gik den kun 2500 rpm. det er sgu fed. Fik også at vide den kunne rende 260km/t =)=).

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Transitfar skrev:
He-he, godt at det ikke var dine stritørede polidutvenner, som blinkede af dig... :wink: .

JA det kan du ha ret i......og jeg havde aldrig hittet på at give dem baghjul i en gammel CX'er........men tror sgu ikke de ville ha en chance når den først begyndte at lade....

SLOW EYES WILL KILL YOU

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
heh folk killer da også når ladaen kommer rundt i svinget med turboen og bov'en.. ganske sjovt at køre ræs mod nyere biler i noget der ligner lort..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
ja det er en sjov vogn har serviceret sådan en i en lang år række for min ven som samler på special biler men den her er FULD STÆNDIGT SOM NY vi har bygget anlæg og meget andet i (så det ikke kan ses) men den her er ydermere blevet tunet og fået justerbart ladetryk fra kabinen og er målt til 236hk på hjulende... skulle engang kører den fra kbh til fyn til lidt små rep. den kan kører 245km/t (så kommer omdrejnings begrændseren i 5) hvor vi lå og ventede på nogle brian biler bare for at se hvad de ville sige.. selvfølgeligt sker det først når vi er ved at skulle af motor-stien men vi mødte en godt gejlet manta (han kørte den ivertfald som om der lå en 3L omega motor i)HOLD DA KÆFT HVOR FIK HAN STORE ØJNE DA VI LAGDE FRA... 3 gange og så gad han ikke prøve at overhale mere så kørte han sine 160 i stedet og gad ikke prøve igen...

og det fede er at gutten er ca 50 og leger stadigt som en rigtigt drenge røv med sine biler... (desuden er det rigtige heste det er maserati der har lavet motoren i den)

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time