Har gået med en lille idé om at ligge en V6 motor i min 306GTi. Og hvad angår 20% reglen så er jeg UNDER den 163*1,2=195,6 så derfor må jeg gerne ligge en V6 (194 hestes) udgave i min 306'er, da den overholder de krav med de 20%, MEN hvad så med forureningen? Nu kan jeg jo skaffe papireren på, fra importøren, over hvor meget min "gamle" og den "nye" maskine forurener. Så hvis V6 motoren forurener MINDRE end GTI motoren, så skulle der vel ikke være noget problem.
Den conversion kører der også et par stykker af i England bla. - så det burde kunne lade sig gøre....men har jeg overset noget???
LINK fra færdselsstyrelsen : http://www.fstyr.dk/sw23095.asp
20% reglen
Redaktør: Moderatorer
- anders306gti
- Nyt Medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 09 feb 2004, 20:47
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
20% reglen
anders, Horsens
_________________________
1 motor, 2 sæder, 3 døre, 4 hjul og 5...nej 6 gear
_________________________
1 motor, 2 sæder, 3 døre, 4 hjul og 5...nej 6 gear
-
escort
- Senior Medlem
- Indlæg: 292
- Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
- Geografisk sted: falster
- ladathomas
- Senior Medlem
- Indlæg: 289
- Tilmeldt: 07 nov 2004, 10:32
- Geografisk sted: køge
- Kontakt:
Hvor meget tuning ???
Der er sikket mange der spørge sig selv hvor meget man må tune en bil der skal køre på hvide plader.
Nogle mener 20 % og nogle siger andre ting med turbo, kompressor eller chiptuning.
To instanser har interesse i tuneri, hos told & skat vil de gerne høre fra dig,
hvis du skifter motoren ud med en anden,
der har mere en 20 % ekstra effekt.
Men det koster ikke ny registreringsafgift at tune lige så meget,
Som du vil på den eksisterende motor eller en motor identisk med den oprindelige.
Men hus statens bilinspektion bliver det besværligt.
For det første må bilen efter tuning kun støje 3 dB mere ved standart måleprøven.
For det andet skal der foreligge dokumentation for bilens luft forurenings tal i tunet tilstand,
hvis bilen er nyere end 1984.
det betyder praksis, at kun tuningsindgreb med en TUV-godkendelse kan komme i betragtning.
I princippet skal du til syn og oplyse om tuningen, blot du skifter til en skrappere knastaksel eller et hidsigt luftfilter.
Jeg ved godt, at bilinspektionen ikke altid opdager det, hvis du ”glemmer” at oplyse om ændringerne,
Men det bliver det ikke mere lovligt af. Reglerne gælder alt tuning, uanset fremgangsmåde.
Dette er skrevet af John Sørensen
Fra et hotline Farum om biler, på nettet.
Der er sikket mange der spørge sig selv hvor meget man må tune en bil der skal køre på hvide plader.
Nogle mener 20 % og nogle siger andre ting med turbo, kompressor eller chiptuning.
To instanser har interesse i tuneri, hos told & skat vil de gerne høre fra dig,
hvis du skifter motoren ud med en anden,
der har mere en 20 % ekstra effekt.
Men det koster ikke ny registreringsafgift at tune lige så meget,
Som du vil på den eksisterende motor eller en motor identisk med den oprindelige.
Men hus statens bilinspektion bliver det besværligt.
For det første må bilen efter tuning kun støje 3 dB mere ved standart måleprøven.
For det andet skal der foreligge dokumentation for bilens luft forurenings tal i tunet tilstand,
hvis bilen er nyere end 1984.
det betyder praksis, at kun tuningsindgreb med en TUV-godkendelse kan komme i betragtning.
I princippet skal du til syn og oplyse om tuningen, blot du skifter til en skrappere knastaksel eller et hidsigt luftfilter.
Jeg ved godt, at bilinspektionen ikke altid opdager det, hvis du ”glemmer” at oplyse om ændringerne,
Men det bliver det ikke mere lovligt af. Reglerne gælder alt tuning, uanset fremgangsmåde.
Dette er skrevet af John Sørensen
Fra et hotline Farum om biler, på nettet.
1000 hk er hejmme
( 6 biler :=) )
( 6 biler :=) )
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
nu skriver du at du sagtens kan skaffe de nødvendige papirer fra importøren... er du sikker på det? vær opmærksom på at bilens reg. ang. grøn ejerafgift sandsynligvis skal ændres i forbindelse med ombygningen. hvis jeg var dig, ville jeg skrive en til bunds gående beskrivelse af det hele og sende til færdselsstyrrelsen... spændt på hvad de vil svare! MVH. søren
- anders306gti
- Nyt Medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 09 feb 2004, 20:47
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Har snakket med synshallen, og han sagde at så længe motoren var under de 20% og at den ikke forurenede mere end den gamle og jeg kunne skaffe div. papirer fra importøren og motorerne så skulle der ikke være noget problem.
bilen er registreret første gang sidst i 96 - så det med grøn afgift den går jeg lige præcis under, da det kun er biler der er fra 97- eller nyere man skal dokumentere fro det.
Det med at sende et brev til færdselstyrelsen - det lyder som en rigtig god idé - bare brevet ikke bliver syltet under 400000 andre breve så jeg får svar om 2-3 år
skal nok vende tilbage med en update
bilen er registreret første gang sidst i 96 - så det med grøn afgift den går jeg lige præcis under, da det kun er biler der er fra 97- eller nyere man skal dokumentere fro det.
Det med at sende et brev til færdselstyrelsen - det lyder som en rigtig god idé - bare brevet ikke bliver syltet under 400000 andre breve så jeg får svar om 2-3 år
skal nok vende tilbage med en update
anders, Horsens
_________________________
1 motor, 2 sæder, 3 døre, 4 hjul og 5...nej 6 gear
_________________________
1 motor, 2 sæder, 3 døre, 4 hjul og 5...nej 6 gear
-
RS-306
Desvære tror jeg ikke du skal regne med at det kan lade sig gøre at smide en v6 i en 306 og få det godkendt her i dk. Ville selv gøre det på et tidspunkt men det synshallen ville ikke godkende det plus der findes ingen typegodkendelser på en 306 v6 da denne model ikke findes som standard i peugeots program. Men hvis du har mod på det så skal du bare bruge alt det foreste fra en v6 + du skal rykke torpedopladen lidt før du kan få plads til den i en 306. Hvis du skal bruge typegodkendelser skal du have fat i poul-einar, han hjalp mig med min 306 xs til 306GTi.
PEUGEOT DANMARK
Telefon:46 55 08 56
Mailto:poul-einar.helverskov@peugeot.dk
Web: http://www.peugeot.dk
Mvh. Mark
PEUGEOT DANMARK
Telefon:46 55 08 56
Mailto:poul-einar.helverskov@peugeot.dk
Web: http://www.peugeot.dk
Mvh. Mark
- anders306gti
- Nyt Medlem
- Indlæg: 35
- Tilmeldt: 09 feb 2004, 20:47
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Rykke en torpedoplade?!?!
Skal man rykke torpedopladen!
Hmmm troede sgu den kunne være der uden at hamre og banke for meget. Nåh men det kan da være at jeg skulle prøve ham Peugeot-manden. Skal nok lige snakke med Told & Skat først inden jeg gør noget som helst...
Hmmm troede sgu den kunne være der uden at hamre og banke for meget. Nåh men det kan da være at jeg skulle prøve ham Peugeot-manden. Skal nok lige snakke med Told & Skat først inden jeg gør noget som helst...
anders, Horsens
_________________________
1 motor, 2 sæder, 3 døre, 4 hjul og 5...nej 6 gear
_________________________
1 motor, 2 sæder, 3 døre, 4 hjul og 5...nej 6 gear