tinasmartin skrev:
skift intercooleren (standarten er for ringe på den originale charger cooler kan kun anbefales)
xr3i spjæld kan laves om så det passer
ellers skal man til og gå ind i motoren for at finde mere at arbejde med (større ventil... portning... opboring og mont af VW stempler... 1,8 US krumtap... anden turbo bagefter...)
standart WG kan sagtens holde til 1 bar har en kammi der kørte 1,3 på fuld standart motoropsætning (ud over chip) men den motor har det heller ikke godt idag (er dog skilt ad for rep/reno)
desuden er 2,5" udstødning standart på RST og den har kun en bagpotte på fra fabrikken af (originalt er den fuldsvejst fra turbo til enderøret)
Alt det du nævner at tuningsmulighder har jeg hørt før. MEN sagen er at det hele skal køres på husmandsbudget, så jeg kan kun drømme.
Men jeg har dog forbedret forbedret dette område ved at bore 5 stk. 60mm huller i kofangeren der hvor nummerpladen normalt sidder. Dette skulle gerne give noget mere luft ind til I/C og køler.
(Der er tale om en rallycrossbil, hviklet er grunden til at jeg kan tillade mig at bore huller).
Hvor sikker er du på at std. WG kan holde? Andre hoveder siger at det er et must når man lader over 0.7 i tryk på RST...
Ang. udstødning, så er det sikkert rigitgt det du siger. Men da jeg købte min RST sad der en OneTwo pipe på fra forrør af i 2,5" og med mellempotte.
Det er denne jeg har lavet om så mellempotten er fjernet, og så har jeg ført udstødningen op over svingarmen i stedet for rundt om. Dette må da give et lidt bedre flow (og så er udstødningssystemet kortet af med en lille halv meter).
Desuden er udstødningen oppe på 3" mange steder fordi der er kommet lidt ud- og indsnævringer til undervejs. Men den er som sagt ikke mindre en 2,5" på noget sted.
Hilsen
Jakob Hansen