Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2005, 22:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
jamen så fik vi jo en slags definition på forbrænding / eksplotion... og nu kalder vi det en forbrænding så :D

_________________
Brap brap brap...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2005, 11:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvad angår oktan tal mener jeg engang jeg hørte en klog mand snakke med en lille dreng (som hvis nok var mig) om oktan booster..

han sagde noget om at jo højere oktan jo lavere forbrændings temperatur kan ikke huske regne stykket og verdierne men kan da godt se logikken i at højere oktan nedsænker forbrændings temp og på den måde ungår tændingsbanken /eksplotioner...
hvad angår de tal transitfar nævnte ved forbrænding og eksplotion kan jeg kun gi ham ret, (surfede lige lidt i mit old school internet) (leksikon)..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2005, 18:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
http://www.oil-forum.dk/Pro/Benzin.aspx

En tegning siger mere end ord... :wink: .

Her er en lille griner, når I har læst linket ovenover: http://www.komfort.dk/film/funnycats.wmv

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2005, 19:53 
Transitfar skrev:
http://www.oil-forum.dk/Pro/Benzin.aspx

En tegning siger mere end ord... :wink: .

Her er en lille griner, når I har læst linket ovenover: http://www.komfort.dk/film/funnycats.wmv


lav venligst jeres EGEN TRÅD........ istedet for at blive ved med at ødelægge denne tråd.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2005, 20:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Lettere svinghjul er også mere skånsom for din gearkasse ,hvis man laver hurtige gearskift.Jeg kører med den letteste svinghjul man kan få til min model.Den synkronicere bedre og hurtigere.Min tomgang er IKKE ændret efter montering af lettet svinghjul,som mange vil påstå.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2005, 21:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Lettere svinghjul er også mere skånsom for din gearkasse ,hvis man laver hurtige gearskift.Jeg kører med den letteste svinghjul man kan få til min model.Den synkronicere bedre og hurtigere.Min tomgang er IKKE ændret efter montering af lettet svinghjul,som mange vil påstå.
MVH Finn.


Hvor meget er det lettet..?
Lyder interressant...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2005, 21:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Det kan godt være at din tomgang ikke har ændret sig Finn, men det gjorde min i hvertfald. Ikke når den står i tomgang, men når den skal finde tomgang ved speederslip

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2005, 05:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Lettere svinghjul er også mere skånsom for din gearkasse ,hvis man laver hurtige gearskift.Jeg kører med den letteste svinghjul man kan få til min model.Den synkronicere bedre og hurtigere.Min tomgang er IKKE ændret efter montering af lettet svinghjul,som mange vil påstå.
MVH Finn.
vil det sige at din bil ikke kan koble ud/fri ved gearskift? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2005, 07:05 
Noget man bør overveje når man letter et svinghjul er at hver gang man fordobler omdrejningerne vil man FIRE doble de krafter der forsøger at flå svinghjulet fra hinanden (centrifugal). Det er ikke helt ufarligt...

v/h christian


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2005, 07:51 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
jah, man skal sq passe på .... en afbalancering, det har ingen effekt, kun mod roligere motor - og hvis der skal drejes af ville jeg nok undersøge hvor på svinghjulet det skal gøres, det er store kræfter der skal igennem det.. :) - ellers køber man vel et der er lavet til race???:D

L

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team