lettet svinghjul i turbo-motor??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#21 Indlæg af Yugo Turbo »

jamen så fik vi jo en slags definition på forbrænding / eksplotion... og nu kalder vi det en forbrænding så :D
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#22 Indlæg af grydesvamp »

hvad angår oktan tal mener jeg engang jeg hørte en klog mand snakke med en lille dreng (som hvis nok var mig) om oktan booster..

han sagde noget om at jo højere oktan jo lavere forbrændings temperatur kan ikke huske regne stykket og verdierne men kan da godt se logikken i at højere oktan nedsænker forbrændings temp og på den måde ungår tændingsbanken /eksplotioner...
hvad angår de tal transitfar nævnte ved forbrænding og eksplotion kan jeg kun gi ham ret, (surfede lige lidt i mit old school internet) (leksikon)..
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#23 Indlæg af Transitfar »

http://www.oil-forum.dk/Pro/Benzin.aspx

En tegning siger mere end ord... :wink: .

Her er en lille griner, når I har læst linket ovenover: http://www.komfort.dk/film/funnycats.wmv
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Dennis

#24 Indlæg af Dennis »

Transitfar skrev:http://www.oil-forum.dk/Pro/Benzin.aspx

En tegning siger mere end ord... :wink: .

Her er en lille griner, når I har læst linket ovenover: http://www.komfort.dk/film/funnycats.wmv


lav venligst jeres EGEN TRÅD........ istedet for at blive ved med at ødelægge denne tråd.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#25 Indlæg af K-FINN »

Lettere svinghjul er også mere skånsom for din gearkasse ,hvis man laver hurtige gearskift.Jeg kører med den letteste svinghjul man kan få til min model.Den synkronicere bedre og hurtigere.Min tomgang er IKKE ændret efter montering af lettet svinghjul,som mange vil påstå.
MVH Finn.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#26 Indlæg af hYe »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Lettere svinghjul er også mere skånsom for din gearkasse ,hvis man laver hurtige gearskift.Jeg kører med den letteste svinghjul man kan få til min model.Den synkronicere bedre og hurtigere.Min tomgang er IKKE ændret efter montering af lettet svinghjul,som mange vil påstå.
MVH Finn.


Hvor meget er det lettet..?
Lyder interressant...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#27 Indlæg af nmb1022 »

Det kan godt være at din tomgang ikke har ændret sig Finn, men det gjorde min i hvertfald. Ikke når den står i tomgang, men når den skal finde tomgang ved speederslip
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#28 Indlæg af lqs »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Lettere svinghjul er også mere skånsom for din gearkasse ,hvis man laver hurtige gearskift.Jeg kører med den letteste svinghjul man kan få til min model.Den synkronicere bedre og hurtigere.Min tomgang er IKKE ændret efter montering af lettet svinghjul,som mange vil påstå.
MVH Finn.
vil det sige at din bil ikke kan koble ud/fri ved gearskift? MVH. søren
havnerenn

#29 Indlæg af havnerenn »

Noget man bør overveje når man letter et svinghjul er at hver gang man fordobler omdrejningerne vil man FIRE doble de krafter der forsøger at flå svinghjulet fra hinanden (centrifugal). Det er ikke helt ufarligt...

v/h christian
Brugeravatar
Shelby 500
Senior Medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Geografisk sted: kbh

#30 Indlæg af Shelby 500 »

jah, man skal sq passe på .... en afbalancering, det har ingen effekt, kun mod roligere motor - og hvis der skal drejes af ville jeg nok undersøge hvor på svinghjulet det skal gøres, det er store kræfter der skal igennem det.. :) - ellers køber man vel et der er lavet til race???:D

L
RS-
Besvar