Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...
Redaktør: Moderatorer
FRI
#1
Indlæg
af FRI » 02 feb 2005, 14:38
Jeg har en Nissan Bluebird turbo og overvejer at øge ladetrykket en smule. Den dims/ventil der monteres på slangen mellem manifolden og regulatoren til wastegaten, hvordan virker den? Lukker den luft ud i det fri eller drøvler den trykket.
Hvis den lukker trykket ud i det fri får jeg vel et problem med bilens luftmængde måling.
Håber nogen kan hjælpe mig med det spørgsmål.
Pappa the Kid
#2
Indlæg
af Pappa the Kid » 02 feb 2005, 15:46
Den regulere på trykket til wastegaten så den åbner
ved et støre tryk! og den lukker ikke noget ud i det fri!
Hvis du skal bruge en har jeg en + manuel og den har aldrig
været brugt hvis det er!
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529 Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:
#3
Indlæg
af Carsten 205 GTI 1,9 T » 07 feb 2005, 23:52
Jeg tror det er en bleed-valve han snakker om - Og de lukker trykket ud i det fri, dog ikke så meget at det ville genere motorstyringen.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253 Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:
#4
Indlæg
af Danielsito » 08 feb 2005, 11:54
Man kan gøre det på begge måder.
Enten lukke lidt tryk ud i det fri, eller montere en reguleringsventil foran wastegaten.
...Daniel Slater