Benzintryksregulator def!!
Redaktør: Moderatorer
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Benzintryksregulator def!!
På en sierra OHC. Har ført slangen direkte fra pumpe og til karb. Men har det noget at sige for ydelse eller økonomi at jeg omgår regulatoren
Den def. (og en tidligere osse def.) har været skyld i mange kolde sure morgener med startproblemer når jeg sku på job.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Fri bane, fuld hane!!!
Fri bane, fuld hane!!!
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
lqs skrev:.... hvad sker der med regulatoren? skidt fra tanken? MVH. søren
Motoren taber effekt omkr. 3200 revs. Føles lissom hvis man slår tændingen fra. På en kold morgen vil den slet ikk trække når der endelig er kommet liv i den. Den anden morgen måtte jeg køre i nødspor med 40 km/t. Det var alt hva den ku levere og den gik i stå når jeg koblede ud. Men da jeg omgik regulatoren var der ingen problemer. Kan det ske at den bare ska renses og hvis såfremt hvordan? Det ska lige siges at den er skiftet tidligere. Den der sad på før havde en fejl så benz løb direkte i retur. Den der sidder på nu er en jeg har fået af min svigerfar. Den var nyeligt monteret på hans Sierra inden den blev afmeldt for to år siden, og har siddet på lige til nu!
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Fri bane, fuld hane!!!
Fri bane, fuld hane!!!
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Dine problemer tyder faktisk på en defekt pumpe og ikke en regulator.
Regulatoren funktion er faktisk kun for at slippe for damplommer i benzinroret mellem karb, og pumpe ved varmstarter.
PRØV AT MÅLE TRYKKET MED OG UDEN REGULATOR OG SE HVILKET DER PASSER MED SPECKIFIKATIONERNE. ( Fuck capslock)
Pumpen vilde være mit første punkt, og dernæst regulatoren.
Da det er et spørgsmål om mekanisk påvirkning, og der er regulatoren idiot sikker nærmest.
Morten
Regulatoren funktion er faktisk kun for at slippe for damplommer i benzinroret mellem karb, og pumpe ved varmstarter.
PRØV AT MÅLE TRYKKET MED OG UDEN REGULATOR OG SE HVILKET DER PASSER MED SPECKIFIKATIONERNE. ( Fuck capslock)
Pumpen vilde være mit første punkt, og dernæst regulatoren.
Da det er et spørgsmål om mekanisk påvirkning, og der er regulatoren idiot sikker nærmest.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
-
s@g
- Mester Medlem
- Indlæg: 621
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
- Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
1000 tak for svarene Lars og Morten. Men jeg mistænker netop ikk pumpen, da den fint kan tage omdr nu jeg omgår regulatoren. Før når den gik "kold" ku jeg kolbe ud og så "pruttede" den hvis jeg gav den full throttle. Der er ingen problemer nu.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!
Fri bane, fuld hane!!!
Fri bane, fuld hane!!!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Transitfar skrev:He-he, se tiderne....
Derfor jeg ikke kunne uploade.......
OG sammelign svarerne...![]()
![]()
.
Du er vel bare blevet gammel og langsom
Men pumpen er stadig en meget stor kandidat til problemerne, da en slidt pumpe mister volumen netop som man skal bruge den.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Ja-ja, 2 defekte regulatorer, stof til eftertanke.....
Plz, prøv nu en anden pumpe, det er _så_ let...
.
Nej, har ingen forklaring
.
Men når lige netop det der driller på en Sierra, så...
...
Som sidste udvej føder man systemet fra en reservedunk, anbragt i motorrummet, naturligvis sikret mod brandrisiko.....
Plz, prøv nu en anden pumpe, det er _så_ let...
Nej, har ingen forklaring
Men når lige netop det der driller på en Sierra, så...
Som sidste udvej føder man systemet fra en reservedunk, anbragt i motorrummet, naturligvis sikret mod brandrisiko.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..