Benzintryksregulator def!!

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

Benzintryksregulator def!!

#1 Indlæg af s@g »

På en sierra OHC. Har ført slangen direkte fra pumpe og til karb. Men har det noget at sige for ydelse eller økonomi at jeg omgår regulatoren :?: Den def. (og en tidligere osse def.) har været skyld i mange kolde sure morgener med startproblemer når jeg sku på job.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

det har ikke noget at sige, hvis svømmeren er i stand til at holde lukket, mod benzinpumpens tryk.... hvad sker der med regulatoren? skidt fra tanken? MVH. søren
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#3 Indlæg af s@g »

lqs skrev:.... hvad sker der med regulatoren? skidt fra tanken? MVH. søren


Motoren taber effekt omkr. 3200 revs. Føles lissom hvis man slår tændingen fra. På en kold morgen vil den slet ikk trække når der endelig er kommet liv i den. Den anden morgen måtte jeg køre i nødspor med 40 km/t. Det var alt hva den ku levere og den gik i stå når jeg koblede ud. Men da jeg omgik regulatoren var der ingen problemer. Kan det ske at den bare ska renses og hvis såfremt hvordan? Det ska lige siges at den er skiftet tidligere. Den der sad på før havde en fejl så benz løb direkte i retur. Den der sidder på nu er en jeg har fået af min svigerfar. Den var nyeligt monteret på hans Sierra inden den blev afmeldt for to år siden, og har siddet på lige til nu!
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#4 Indlæg af Transitfar »

Prøv lige at skifte benzinpumpen, det er nemt, hurtigt og billigt 8) .
Den kan lave de særeste fejl, hvis den er defekt... :? :? :oops: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Dine problemer tyder faktisk på en defekt pumpe og ikke en regulator.
Regulatoren funktion er faktisk kun for at slippe for damplommer i benzinroret mellem karb, og pumpe ved varmstarter.
PRØV AT MÅLE TRYKKET MED OG UDEN REGULATOR OG SE HVILKET DER PASSER MED SPECKIFIKATIONERNE. ( Fuck capslock)
Pumpen vilde være mit første punkt, og dernæst regulatoren.
Da det er et spørgsmål om mekanisk påvirkning, og der er regulatoren idiot sikker nærmest.

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#6 Indlæg af Transitfar »

He-he, se tiderne....
Derfor jeg ikke kunne uploade...... :lol: .

OG sammelign svarerne... :lol: :lol: :lol: .
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#7 Indlæg af s@g »

1000 tak for svarene Lars og Morten. Men jeg mistænker netop ikk pumpen, da den fint kan tage omdr nu jeg omgår regulatoren. Før når den gik "kold" ku jeg kolbe ud og så "pruttede" den hvis jeg gav den full throttle. Der er ingen problemer nu.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Transitfar skrev:He-he, se tiderne....
Derfor jeg ikke kunne uploade...... :lol: .

OG sammelign svarerne... :lol: :lol: :lol: .

Du er vel bare blevet gammel og langsom :D :D :D
Men pumpen er stadig en meget stor kandidat til problemerne, da en slidt pumpe mister volumen netop som man skal bruge den.
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#9 Indlæg af s@g »

Endnu engang tak. Ska ud til svigermekanikken i morgen. Så må jeg høre om han kan undvære pumpen fra hans skrotbil osse.
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#10 Indlæg af Transitfar »

Ja-ja, 2 defekte regulatorer, stof til eftertanke.....
Plz, prøv nu en anden pumpe, det er _så_ let... :? .

Nej, har ingen forklaring :oops: .

Men når lige netop det der driller på en Sierra, så... :twisted: :evil: :twisted: ...

Som sidste udvej føder man systemet fra en reservedunk, anbragt i motorrummet, naturligvis sikret mod brandrisiko.....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar