Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:29

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 08:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2004, 10:50
Indlæg: 48
Ved THansen kan du købe TurtleWax Rust-Eater, der er en syre af en slags (kan ikke huske hvilken) som netop er god til at fjerne rust. Ikke at forveksle med lignende produkt Rust-Master, der omdanner rusten kemisk.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 09:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.ph ... ustfjerner

her er måske noget der kan bruges

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 20:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
du skal holde dig langt væk fra salt syre hvis der er bare noget der lugter lidt af alu i den motor da syren æder det.. men prøv i stedet først at rense motoren for klister med noget kemi (wd40 for at starte i den milde ende)
og så skylle godt efter med motorrens/petrolium/lampeolie. herefter vil olien langsomt tøre og alt resternde klister vil forsvinde... og nu kommer vi til aftenens kerne Coca Cola ikke den billige fra aldi men den ægte, det har overrasket mig op til flere gange hvad cola kan gøre i stue temperatur kan da nævne knallertstyr og maxi motorer... men du fylder simpelthen bare op med cola og lukker hullerne tæt så kulsyren ikke fordamper så hurtigt.. vent så en dag eller 2 og så skulle der gerne ske ting og sager..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 21:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis alle syre og andre ætsende stoffer ikk virker så prøv med en luftmejsel, og førsøg at ryste/ deformere det løs.
I de fleste tilfælde deformere du kun blokken ofg ikke cylindwe væggene.

Bruges på eget ansvar

MOrten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 07:47 
cautisk soda var det man brugte i gamle dage men der er vist ingen cylinder værksteder der bruger det i dk og det tager nok kun olien. En jeg kender som arbejdede på gm i 50 erne sagde de rensede motor blokkene i perklor som man renser tøj i. Førhen lagde man nemlig jernet ud i regnen for at det skulle aldres. De vaskede også hænder i det efter fyraften :D de viste ikke bedre dengang.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 11:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 132
Noget jeg har opdaget er supereffektivt er opvaskepulver til en opvaskemaskine(sjovt nok).

Hvis man hælder lidt pulver ned i kanalerne og så tilsætter kogende vand, så kan man fjerne en masse guf. Prøv evt. teknikken i en termokande med megabelægning i - jeg garantere at den bliver som ny.

mvh Johnny and


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 14:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg tror jeg skal ud med indkøbsvognen og investere i en masse masse grej.....:-)

Lige fra saltsyre til opvaskemidler og WD40....

Der er da frit slag til et par forsøg kan jeg se....;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 17:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Husk luftmejslen :wink: , som Morten foreslog.
Prøvede du at kontakte en cylinderservice?
Og var der ikke noget med ultralydsrens :lol: :lol: engang??

Personligt ville jeg selv fjerne så meget som muligt rent mekanisk (skruetrækker, spartel, sandblæser, stålwire osv...) førend jeg investerede min pensionsopsparing i Stein´s Laboratorium...

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 18:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg tror jeg fikser et "dummytopstykke" til motoren, med passende antal kanaler til spuling. Skruer en 3/4 kugleventil i dummytopstykket, så jeg kan tryksætte vandkammeret i en fart, fylder blokken med vand, og jager vandet ud i en fart med passende tilførsel af trykluft, direkte fra kompressorbeholderen. Det bør kunne rive diverse urenheder med relativt hurtigt. Selvf. med passende tryk/flugt muligheder for vandet!

Derefter kan jeg begynde at hekse i diverse midler. Cyl.service vil skide på boringen, og bare bore den op bagefter rensningen(åbenbart hård ved boringen?) men nu kan man nok ikke lige købe stempler til svinet, da man ikke engang kan købe/finde/opspore en toppakning, eller nogen som helst anden pakning til svinet, så jeg skal vist spørge en anden cyl.service....!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 19:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
grydesvamp skrev:
og nu kommer vi til aftenens kerne Coca Cola ikke den billige fra aldi men den ægte, det har overrasket mig op til flere gange hvad cola kan gøre i stue temperatur kan da nævne knallertstyr og maxi motorer... men du fylder simpelthen bare op med cola og lukker hullerne tæt så kulsyren ikke fordamper så hurtigt.. vent så en dag eller 2 og så skulle der gerne ske ting og sager..


grunden til at Coca Cola er ætsene (deraf godt som rense middel) er fordi der er phosfer syre i... og det er der sparet på i de billige modeller :wink: men husk ikke at drikke det bag efter :P og VASK grundigt da der jo også er mange andre kemikalier i Coca Cola som sukker og andet......

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team