KE problemer

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
escort
Senior Medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
Geografisk sted: falster

#11 Indlæg af escort »

Jeg vil fortrække nogen nye. Så er du sikker på de er gode nok og er glatte så du får et godt flow og forstøvning. Du må lige skrive når du har prøvet så vi kan høre om der er det.
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#12 Indlæg af Nolan »

Skift nu lige filteret først.....
Det koster ikke mange ører - det gør dyserne derimod.

/Nolan
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

#13 Indlæg af Ole.. »

Det kan være en defekt/forkert justeret gaspjældspotentiometer, hvis den er defekt, eller forkert justeret, vil den elektroniskhydralisktrykforstiller(mener jeg den hedder) ikke åbne nok op for benzin til brændstof fordeleren.. eller måske det kan være luftmængdemåleren der driller??

Dyserne er MEGET dyre, og det er temlig sikkert ikke dem.. skulle være underlig hvis de alle pludselig stod af på samme tid.. Jeg har et par stykker liggende hvis du vil prøve, at skifte dem, men tror ikke på det er dem...

Jeg ville prøve, at se lidt på gasspjældspotentiomteret først, den kan godt "dreje" ud af stilling, hvis den ikke er spændt ordenlig..
Guest

#14 Indlæg af Guest »

Ja men er også snart med på at prøve hvad som helst..

Jeg har målt trykforstilleren igennem og der den modstand der skal være og den får også signal fra boksen det ligger på omkring 80mA og op til omkring 150mA når man gasser den op.. Men den regulerer bare ikk underkammer trykket i mængdemåleren..??

Og jeg har prøvet at skifte hele luft mængdemåleren samt trykforstiller men stadig ingen ændring..
CABRST
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vest Sjælland

#15 Indlæg af CABRST »

Nolan skrev:Skift nu lige filteret først.....
Det koster ikke mange ører - det gør dyserne derimod.

/Nolan


ja hvis 345 kr/stk (Ford) er mange penge så ja :?

Har du fået den rullet ind ? i så fald ik, vil jeg nok starte der......

Prøv Kim Bonde i kvanløse, han er en af de få, som kender til RST'er
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#16 Indlæg af Nolan »

CABRST skrev:ja hvis 345 kr/stk (Ford) er mange penge så ja :?


4x345 = 1380
1x98 = 98

Der er sgu da lige et par kroner til forskel......

/Nolan
Guest

#17 Indlæg af Guest »

Men som sagt så er filteret ikk mange måneder gammelt og trykket på den anden side af filteret er også fint..
Men kan den få for lidt benzin selvom trykket er fint måske pumpen er blevet træt og ikk giver den mængde den skal? :?
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#18 Indlæg af Nolan »

Guest skrev:Men som sagt så er filteret ikk mange måneder gammelt og trykket på den anden side af filteret er også fint..
Men kan den få for lidt benzin selvom trykket er fint måske pumpen er blevet træt og ikk giver den mængde den skal? :?


Du skriver jo, at det er i høje omdrejninger, at den banker.
Selvom pumpen kan lave tryk i tomgang, er det ikke sikkert der er flow nok til at give den nok i høje omdrejninger.

Du har skruet den lidt op i tryk, ikke ?
Har du prøvet at gå lidt ned igen, for at se om det så stadig er et problem ?
(Ja, jeg er godt klar over, at den har kørt 8k uden probs, men hvis du ligger i marginalområdet vil selv små flow-ændringer jo give problemer).

/Nolan
Guest

#19 Indlæg af Guest »

Jeg har haft benzin tryks ur ført ind i kabinen og kørt en tur og selv i de høje omdr. er trykket stabilt..
Har også skruet den ned på 0,6bar i tryk og der banker den stadig.
På rulle feltet viste den 0,1 i co% allerede ved dellast og der skulle den gerne op på en 5-7 stykker..
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#20 Indlæg af Transitfar »

Har du andre gas-tal fra den rulletest?
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Besvar