KE problemer
Redaktør: Moderatorer
-
escort
- Senior Medlem
- Indlæg: 292
- Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
- Geografisk sted: falster
- Ole..
- Senior Medlem
- Indlæg: 482
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
- Geografisk sted: Nordvestjylland
Det kan være en defekt/forkert justeret gaspjældspotentiometer, hvis den er defekt, eller forkert justeret, vil den elektroniskhydralisktrykforstiller(mener jeg den hedder) ikke åbne nok op for benzin til brændstof fordeleren.. eller måske det kan være luftmængdemåleren der driller??
Dyserne er MEGET dyre, og det er temlig sikkert ikke dem.. skulle være underlig hvis de alle pludselig stod af på samme tid.. Jeg har et par stykker liggende hvis du vil prøve, at skifte dem, men tror ikke på det er dem...
Jeg ville prøve, at se lidt på gasspjældspotentiomteret først, den kan godt "dreje" ud af stilling, hvis den ikke er spændt ordenlig..
Dyserne er MEGET dyre, og det er temlig sikkert ikke dem.. skulle være underlig hvis de alle pludselig stod af på samme tid.. Jeg har et par stykker liggende hvis du vil prøve, at skifte dem, men tror ikke på det er dem...
Jeg ville prøve, at se lidt på gasspjældspotentiomteret først, den kan godt "dreje" ud af stilling, hvis den ikke er spændt ordenlig..
-
Guest
Ja men er også snart med på at prøve hvad som helst..
Jeg har målt trykforstilleren igennem og der den modstand der skal være og den får også signal fra boksen det ligger på omkring 80mA og op til omkring 150mA når man gasser den op.. Men den regulerer bare ikk underkammer trykket i mængdemåleren..??
Og jeg har prøvet at skifte hele luft mængdemåleren samt trykforstiller men stadig ingen ændring..
Jeg har målt trykforstilleren igennem og der den modstand der skal være og den får også signal fra boksen det ligger på omkring 80mA og op til omkring 150mA når man gasser den op.. Men den regulerer bare ikk underkammer trykket i mængdemåleren..??
Og jeg har prøvet at skifte hele luft mængdemåleren samt trykforstiller men stadig ingen ændring..
-
CABRST
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vest Sjælland
Nolan skrev:Skift nu lige filteret først.....
Det koster ikke mange ører - det gør dyserne derimod.
/Nolan
ja hvis 345 kr/stk (Ford) er mange penge så ja
Har du fået den rullet ind ? i så fald ik, vil jeg nok starte der......
Prøv Kim Bonde i kvanløse, han er en af de få, som kender til RST'er
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
-
Guest
-
Nolan
- Mester Medlem
- Indlæg: 639
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Østjylland
Guest skrev:Men som sagt så er filteret ikk mange måneder gammelt og trykket på den anden side af filteret er også fint..
Men kan den få for lidt benzin selvom trykket er fint måske pumpen er blevet træt og ikk giver den mængde den skal?
Du skriver jo, at det er i høje omdrejninger, at den banker.
Selvom pumpen kan lave tryk i tomgang, er det ikke sikkert der er flow nok til at give den nok i høje omdrejninger.
Du har skruet den lidt op i tryk, ikke ?
Har du prøvet at gå lidt ned igen, for at se om det så stadig er et problem ?
(Ja, jeg er godt klar over, at den har kørt 8k uden probs, men hvis du ligger i marginalområdet vil selv små flow-ændringer jo give problemer).
/Nolan
-
Guest
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt: