Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2005, 16:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 apr 2004, 16:02
Indlæg: 292
Geografisk sted: falster
Jeg vil fortrække nogen nye. Så er du sikker på de er gode nok og er glatte så du får et godt flow og forstøvning. Du må lige skrive når du har prøvet så vi kan høre om der er det.

_________________
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2005, 17:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Skift nu lige filteret først.....
Det koster ikke mange ører - det gør dyserne derimod.

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2005, 00:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 482
Geografisk sted: Nordvestjylland
Det kan være en defekt/forkert justeret gaspjældspotentiometer, hvis den er defekt, eller forkert justeret, vil den elektroniskhydralisktrykforstiller(mener jeg den hedder) ikke åbne nok op for benzin til brændstof fordeleren.. eller måske det kan være luftmængdemåleren der driller??

Dyserne er MEGET dyre, og det er temlig sikkert ikke dem.. skulle være underlig hvis de alle pludselig stod af på samme tid.. Jeg har et par stykker liggende hvis du vil prøve, at skifte dem, men tror ikke på det er dem...

Jeg ville prøve, at se lidt på gasspjældspotentiomteret først, den kan godt "dreje" ud af stilling, hvis den ikke er spændt ordenlig..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2005, 16:06 
Ja men er også snart med på at prøve hvad som helst..

Jeg har målt trykforstilleren igennem og der den modstand der skal være og den får også signal fra boksen det ligger på omkring 80mA og op til omkring 150mA når man gasser den op.. Men den regulerer bare ikk underkammer trykket i mængdemåleren..??

Og jeg har prøvet at skifte hele luft mængdemåleren samt trykforstiller men stadig ingen ændring..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 06:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 183
Geografisk sted: Vest Sjælland
Nolan skrev:
Skift nu lige filteret først.....
Det koster ikke mange ører - det gør dyserne derimod.

/Nolan


ja hvis 345 kr/stk (Ford) er mange penge så ja :?

Har du fået den rullet ind ? i så fald ik, vil jeg nok starte der......

Prøv Kim Bonde i kvanløse, han er en af de få, som kender til RST'er

_________________
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 23:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
CABRST skrev:
ja hvis 345 kr/stk (Ford) er mange penge så ja :?


4x345 = 1380
1x98 = 98

Der er sgu da lige et par kroner til forskel......

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2005, 13:12 
Men som sagt så er filteret ikk mange måneder gammelt og trykket på den anden side af filteret er også fint..
Men kan den få for lidt benzin selvom trykket er fint måske pumpen er blevet træt og ikk giver den mængde den skal? :?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2005, 14:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Guest skrev:
Men som sagt så er filteret ikk mange måneder gammelt og trykket på den anden side af filteret er også fint..
Men kan den få for lidt benzin selvom trykket er fint måske pumpen er blevet træt og ikk giver den mængde den skal? :?


Du skriver jo, at det er i høje omdrejninger, at den banker.
Selvom pumpen kan lave tryk i tomgang, er det ikke sikkert der er flow nok til at give den nok i høje omdrejninger.

Du har skruet den lidt op i tryk, ikke ?
Har du prøvet at gå lidt ned igen, for at se om det så stadig er et problem ?
(Ja, jeg er godt klar over, at den har kørt 8k uden probs, men hvis du ligger i marginalområdet vil selv små flow-ændringer jo give problemer).

/Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2005, 14:08 
Jeg har haft benzin tryks ur ført ind i kabinen og kørt en tur og selv i de høje omdr. er trykket stabilt..
Har også skruet den ned på 0,6bar i tryk og der banker den stadig.
På rulle feltet viste den 0,1 i co% allerede ved dellast og der skulle den gerne op på en 5-7 stykker..


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2005, 15:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Har du andre gas-tal fra den rulletest?

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team