Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: KE problemer
Indlæg: 27 jan 2005, 18:06 
Hej.

Jeg har et problem på min rs turbo med at den er begyndt at tændings banke og at den ikke vil give nok benzin.. I tomgang er det fint men når den får gas falder den kritisk i co%.. Har målt benzin tryk og det ligger meget stabilt men fordeleren regulerer bare ikke mængden :?

Der er nye stempler og lejer i motoren og kent cvh34 knast, har kørt med 0,9bar tryk og 180hk på standard ic..

Er der nogle der kender til lignende problemer eller har en ide til hvad der kan være galt.. :?:
På forhånd tak...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 19:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det kan sagtens tænkes det er din standart cooler der ikke kan køle nok.....

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2005, 20:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
Indlæg: 118
Geografisk sted: Sundet
det tror jeg ik da jeg også kører med std ic, og har slet ikke samme problem... så tror ikke det kan være det,
Men jeg tror nærmere at der skal skrues lidt på benzinen eller ??[/quote]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2005, 23:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej!

Jeg vil nok mene at 180 hk er lige i overkanten af hvad ke anlægget kan levere uden ekstra benz. har dog oplevet på min at benzinkvaliteten er altafgørende selv ved jævn fart men høje omdrejninger begyndte min at banke, løsning : oktan 98 så kørte det.

svan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 13:49 
Ja men det har jo virket kørte ca 8000 km uden problemer og der rykkede den helt vildt.. Men det er ikk fordi den ikke køler, det er benzin mængden der mangler :?: :?:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 16:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 apr 2004, 16:02
Indlæg: 292
Geografisk sted: falster
jeg ville prøve at skifte dyserne har hørt om en der gjorde det samme. det var fordi der var et par dyser der var lidt stoppet så de ikke gav så meget.

_________________
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 18:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
Indlæg: 118
Geografisk sted: Sundet
Ja, som escort siger, prøv at rense dyserne.
eller kan det være en vacuum slange eller noget der er smuttet af..??

Mvh
mikkl


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jan 2005, 19:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
eller bare et stoppet benzinfilter :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2005, 12:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Du kunne jo prøve at starte den og få den til at banke også klemme retur slangen, så for du maks tryk. husk bare på at du ikke må gøre det i mere end 10 sek.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2005, 13:36 
Ja det med dyserne tror jeg hellere jeg må prøve, kan man få dem renset eller skal man have nogle andre??
Filteret er næsten nyt så det burde ikk være det..
Og det med at klemme slangen er nok ikk så nemt medmindre den kommer på rullefelt, for den banker først oppe i høje omdr. under belastning..


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team