KE problemer

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
GUEST

KE problemer

#1 Indlæg af GUEST »

Hej.

Jeg har et problem på min rs turbo med at den er begyndt at tændings banke og at den ikke vil give nok benzin.. I tomgang er det fint men når den får gas falder den kritisk i co%.. Har målt benzin tryk og det ligger meget stabilt men fordeleren regulerer bare ikke mængden :?

Der er nye stempler og lejer i motoren og kent cvh34 knast, har kørt med 0,9bar tryk og 180hk på standard ic..

Er der nogle der kender til lignende problemer eller har en ide til hvad der kan være galt.. :?:
På forhånd tak...
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

det kan sagtens tænkes det er din standart cooler der ikke kan køle nok.....
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Mikkl
Medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
Geografisk sted: Sundet

#3 Indlæg af Mikkl »

det tror jeg ik da jeg også kører med std ic, og har slet ikke samme problem... så tror ikke det kan være det,
Men jeg tror nærmere at der skal skrues lidt på benzinen eller ??[/quote]
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

tændingsbanken

#4 Indlæg af svan »

Hej!

Jeg vil nok mene at 180 hk er lige i overkanten af hvad ke anlægget kan levere uden ekstra benz. har dog oplevet på min at benzinkvaliteten er altafgørende selv ved jævn fart men høje omdrejninger begyndte min at banke, løsning : oktan 98 så kørte det.

svan
Guest

#5 Indlæg af Guest »

Ja men det har jo virket kørte ca 8000 km uden problemer og der rykkede den helt vildt.. Men det er ikk fordi den ikke køler, det er benzin mængden der mangler :?: :?:
escort
Senior Medlem
Indlæg: 292
Tilmeldt: 08 apr 2004, 17:02
Geografisk sted: falster

#6 Indlæg af escort »

jeg ville prøve at skifte dyserne har hørt om en der gjorde det samme. det var fordi der var et par dyser der var lidt stoppet så de ikke gav så meget.
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.
Brugeravatar
Mikkl
Medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 26 jan 2005, 09:02
Geografisk sted: Sundet

#7 Indlæg af Mikkl »

Ja, som escort siger, prøv at rense dyserne.
eller kan det være en vacuum slange eller noget der er smuttet af..??

Mvh
mikkl
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#8 Indlæg af mh »

eller bare et stoppet benzinfilter :wink:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#9 Indlæg af martin306xsi »

Du kunne jo prøve at starte den og få den til at banke også klemme retur slangen, så for du maks tryk. husk bare på at du ikke må gøre det i mere end 10 sek.
Mvh Martin
Guest

#10 Indlæg af Guest »

Ja det med dyserne tror jeg hellere jeg må prøve, kan man få dem renset eller skal man have nogle andre??
Filteret er næsten nyt så det burde ikk være det..
Og det med at klemme slangen er nok ikk så nemt medmindre den kommer på rullefelt, for den banker først oppe i høje omdr. under belastning..
Besvar