Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 17:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
well ja er ikke rigtig kommet vidre med mit problem.. mine homies holder på monopoint indsprøjtning (over min forstand) og jeg er nok mest til volvokarb FØR turbo men hvor finder jeg en sådant karb?
har lavet udstødningsmanifold og monteret turboen derpå (endelig) så her i weekenden har jeg planer om at få svejst min 2" rustfri udstødning sammen (2" mellempot fra audi 100 og original kraftigt modificeret bagpot også med fri gennemgang)...

som sagt er dette et førstegangs projekt og man lærer jo bedst af signe fejl hvilket jeg også har gjort ind til vidre.. ang hvor mange heste jeg vil forsøge at hive ud af dette ved jeg ikke endnu men da motoren alligevel ikke er helt god mere kan jeg godt tillade mig at forsøge mig lidt frem.

mvh rasmus.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

i gamle dage kørte alle MC turbokit med karborator der blev suget igemmen... uden BOV! UTROLIGT ikke?? nu er sådan en jo ikke til at undvære! karboratorerne der blev brugt var ofte fra snescotere.... 34-36 til gaden med max ca 150hk og 40mm til høje ydelser... det er meget primetive karboratorer, men det virkede fint... uden ladeluftkøler mm. så prøv bare at gå igang. om ikke andet lærer du helt sikkert af det. god fornøjelse. MVH. søren

Titel:
snakkede med en gut hos den lokale traktor pusher og han anbefalede at bygge en kasse rundt om den originale karb og så sætte tryk på det hele, iden er joj sådanset god nok jeg fatter i hvert fald logikken i det.. nogle der har erfaring på det område?

Mvh rasmus..

Titel:
samme tryk i karburatoren som udvendig ,så den ikke smidder pakningerne...hehe

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Jeg havde selv samme planer for 15 år siden, men droppede hurtigt ideen.
Da det kræver en trykregulator med reference tryk til karburatorens kasse, og en benzinpumpe der kan levere karbens grundtryk + ladetrykket. Hvilket kræver en kraftig pumpe.
Og derudover har vi problemet med omdysning, og ombygning da karburatoren ikke er dyset ind til de flere hk det giver.
Og så har vi slet ikke berørt tændingen ennu.
Jeg ser hurtigt at min 5000 kr ud af lommen, og man står med et ikke optimeret system.
Karb+ mekanisk tænding og trykladning er utroligt kompliceret at få til at køre ordentligt.
Et indsprøjtnings anlæg er faktisk mere gennem skueligt, og fordelen er at hvis man laver om på trykket så er det nogle tasteslag, og den er optimeret til det nye tryk, hvis dyserne er store nok.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
men det er jo ikke helt nemt at montere indsprøjtning eller er det?
i så fald hvad skal man tage det fra og hvad skal der laves om på det ud over manifold og justering?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Anonymous skrev:
men det er jo ikke helt nemt at montere indsprøjtning eller er det?
i så fald hvad skal man tage det fra og hvad skal der laves om på det ud over manifold og justering?

Ku kender jeg ikke Lada særligt godt.
Jeg mener at de købte meget teknologi fra Fiat på et tidspunkt. så det kan være at man er heldig at det er en gl fiat motor, som har kørt med indsprøjtning.
Eller er det at starte helt forfra, men det er relativt simple modefikationer.
Her er et godt link der beskriver alle aspekter.
http://www.megasquirt.info/manual/mtabcon.htm
At eksperimentere med en fabriks ECU er et håbløst projekt, og det kræver et programerbart system.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
så fik man endelig oprettet en profil.. well har også regnet med at skulle købe regulator og benz pumpen får jeg fra en stor bmw..
well er lige til fest nu men forklarer lige nermere når jeg har tid (gider jo ikke være nørd når man er til fest)...
mvh rasmus..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time