wukshady skrev:
Da jeg er en ren begynder inden for tuningens veden er jeg nødt til at spørge om alt. Heldigvis er der jo en masse kloge mennesker der skriver herinde..
Sagen er den er jeg så småt er ved at gå i gang med at lave en traktor klar til traktortræk. Her snakker vi standard traktorer, ikke noget med 4 turboladere og ladetryk på 15-16 bar og den slags. Det der nu nager mig lidt er at den 6-cylindrede motor der er i min traktor kun har 4 stk udstødningsporte i topstykket. Hvor meget har dette at sige for flowet igennem topstykket? Det står naturligvis ikke til at ændre på, men det kunne da være meget spændende lige at høre lidt nærmere om.
Og en anden ting: jeg har søgt en del på nettet efter et ladetryksur med skala til 5 bar, men uden held. Jeg har dog, ude i den virkelige verden, set et vandtryksur (altså i vvs-sammenhæng) med skala til 5 bar. Ville det kunne bruges som ladetryksur?
Til de nysgerrige kan jeg da lige tilføje at traktoren er en Volvo BM 810. 5,5 liter slagvol. og født med turbo. Std ydelse er 136 hk, men den skulle gerne en del over de 300 hk, ved hjælp af andre dyser, intercooler, større turbo og når pengene bliver til det, større elementer i indsprøjtningspumpen (traktoren er født med Bosch rækkepumpe) + plus flere andre småting.
Hej Ole jeg har et ur til 6bar du bare kan komme forbi og hente
Hilsen Jesper