Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 850 GLT
Hejsa

Er der nogen der ved om man kan ligge en 850 GLT (170 hk) motor i en 240 Turbo?

Jeg tænker mest på gearkasse og kobling.

Mvh

Christian

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

det kan man.... mener den 5 cylindrede motor er en sekser minus en.... så det er der kobling og gearkasse/koblingshus skal komme fra. søg lidt på nogle svenske sider om VOLVO, så tror jeg der er komplet beskrivelse der. MVH. søren

Titel:
Moderator

Det kan man godt, som lgs skriver. Der er lige nogle småting der ikke længere passer sammen, feks er du tvunget ud i en speciel kardan, du skal konvertere tilæ hydraulisk kobling, du er tvunget ud en M90 gearkasse(stor hammer, så kan den lige være der), bæringen under gearkassen skal ombygges, og rykkes frem(der er gevindhuller til det), plus du skal finde en ny måde at drive speedometeret på. Dernæst skal du fabrikere nogle nye motorophæng. Ellers er det drop-in.

Jeg ved der har været forsøgt tilsvarende, af en anden, og der var der et afgiftsspørgsmål der skulle udredes med T&S. Måske du skulle spørge først. Jeg kan nu ikke se hvorfor de skulle have afgift, men projektet blev droppet pga det.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Det er ikke lige til.
Som Henrik skriver skal der laves en del. M90 gearkassen skal være fra en 960 2.5 liters og dem er der ikke mange af.
Bundkarret skal også modificeres, da det går på tværbjælken under motoren. Her tager man typisk et bundkar fra en 960 og svejser om.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time