Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 18:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 jan 2005, 20:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 apr 2004, 16:02
Indlæg: 292
Geografisk sted: falster
Har sat 2.0 spjæld på min escort 1.8 zetec. ville bare høre om jeg skal have 2.0 luftmassemåler også, eller andet?????

Mvh kim......


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2005, 21:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 142
Geografisk sted: Kbh
Det skal du ikke... Men knaster hvis du kan finde nogle fra en 2,0 og en motorstyring..

_________________
Mvh
Claus


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2005, 22:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 apr 2004, 16:02
Indlæg: 292
Geografisk sted: falster
har os hørt nogen sige hvis man tager knaster manifold og spjæld fra en xr3i så skulle man kunne hente de 130hk??? spjældet har jeg jo så.

_________________
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2005, 14:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
escort skrev:
har os hørt nogen sige hvis man tager knaster manifold og spjæld fra en xr3i så skulle man kunne hente de 130hk??? spjældet har jeg jo så.


øhh er du sikker på du mener XR3I for så har du i givet fald hørt HELT forkert det er en CVH motor med een knast og 8V og kun noget du kan have ligende i bagagerummet og jeg tvivler meget på at indsugnings manifoldet passer på fra en CVH motor...... og spjældet dur slet ikke du mangler jo ALT!!! tomgangs styring mm......

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2005, 15:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 482
Geografisk sted: Nordvestjylland
[quote="tinasmartin"][quote="escort"]har os hørt nogen sige hvis man tager knaster manifold og spjæld fra en xr3i så skulle man kunne hente de 130hk??? spjældet har jeg jo så.[/quote]

øhh er du sikker på du mener XR3I for så har du i givet fald hørt HELT forkert det er en CVH motor med een knast og 8V og kun noget du kan have ligende i bagagerummet og jeg tvivler meget på at indsugnings manifoldet passer på fra en CVH motor...... og spjældet dur slet ikke du mangler jo ALT!!! tomgangs styring mm......[/quote]

Der findes også en 1.8 zetec (130hk) xr3i :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2005, 17:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 apr 2004, 16:02
Indlæg: 292
Geografisk sted: falster
nemlig ole det var det jeg mener. den er helt magen tll min. Har hørt den eneste forskel er spjæld, udstødningsmanifold og knaster

_________________
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2005, 22:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
har i ikke nogle billeder af maskin rummet fra så´n karl!! den har jeg ikke hørt om før.... (man interessere sig vel for bilerne med det rigtige emblem på FORD) :wink: :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2005, 23:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
tinasmartin skrev:
har i ikke nogle billeder af maskin rummet fra så´n karl!! den har jeg ikke hørt om før.... (man interessere sig vel for bilerne med det rigtige emblem på FORD) :wink: :wink:


Jeg kan godt forstå, at du ikke har set sådan én - der kører nemlig ikke ret mange af dem i DK. Derfor er det også næsten umuligt at få snitterne i et spjældhus og knaster fra sådan en fætter.
Der er dog ikke så meget forskel at se fra enhver anden Zetech - der står 130PS på inds.dæmperen men ellers ingen clues.

Mondeo2.0 spjældet er nogenlunde samme størrelse og knasterne kan du købe (nye) hos Burton i UK. MAF er den samme for alle Zetech modellerne svjv. Så mangler du bare en chipning og der er 135-140hk i dyret.
Du er så også gået ned i aktiver på bogen med ca. 10k og det skal jo også vejes med.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 06:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 apr 2004, 16:02
Indlæg: 292
Geografisk sted: falster
har fundet 2 sæt xr3i knaster til min model både på nettet og i den blå avis. Og mørke autogenbrug har en hel xr3i motor. men ville bare vide om det var rigtig at man kunne få de heste ved at sætte disse ting i???

_________________
Vil du stå forrest i flokken skal der stå FORD på blokken.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 07:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 22:35
Indlæg: 110
Geografisk sted: Brønderslev
Det lyder som et spændende projekt, prøver lige at følge det og se dine resultater, før jeg selv går ud og invistere i det :D

_________________
[Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team