min cranktrigger til v8

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

min cranktrigger til v8

#1 Indlæg af FALFA »

nu har jeg lavet min cranktrigger til min 350 v8 motor

8 magneter med skiftende polaritet

Billede

og

Billede

sensoren er ikke lavet enu men består af et latchende hall element fra honeywell (20 kr hos rs-components) det kommer der mere om.

når ja jeg har lavet et pungt på min hp som hedder megasquirt (det er stadigt lidt tyndt men der vil komme mere)
jj

#2 Indlæg af jj »

Lyder spændende. Hvis du får det til at virke vil jeg også lave det til min 500.
Der er en der har prøvet noget lignende her på sin firebird men vist ikke med den helt store succes.
http://www.merell.se/mega/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

pas på med at få præcist samme afstand mellem magnet og sensorer hele vejen rundt. Har leget med den opsætning, og disse sensorer er følsomme overfor varierende afstande, magnetfeltets form og hvad der sidder udenom der kan lede magnetfeltet.

Så store variationer som 5-10 grader kan opstå hvis det setup laves en smule "skævt", fordi magnetfeltet sensoren trigger på er en blød "vifte" der står ud af skiven.

Af denne grund har jeg selv droppet konceptet, men der er før nogen der har haft held med det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#4 Indlæg af FALFA »

tak jj har lige sendt ham en mail.
500 cui ?
kender vi hinanden?
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#5 Indlæg af FALFA »

henrik gm
på mandag udmåler jed den både statisk og dynamisk (3000rpm)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

FALFA skrev:henrik gm
på mandag udmåler jed den både statisk og dynamisk (3000rpm)


fint nok, det var også bare info. ikke kritik af din løsning.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#7 Indlæg af FALFA »

helt i orden du har jo rodet en del med det, så jeg lytter gerne.
har selv været mistænkelig over for netop det problem du nævner og derfor bør magneterne sidde på en så stor diameter som muligt har tilogmed udmålt magneterne så de ikke afviger for meget ,
og så har jeg "begravet" dem i jern for at begrænse deres feltspredning.
men vi må se jeg poster nogle resultater senere på ugen.
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#8 Indlæg af FALFA »

hov lige et til .
hvad erfaringer har i med precitionen på den målte temp på kølevand i forhold til ms og logging med denne.
eller -- hvad kan man forvente sig 2 grader 5 grader 10 grader ??
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

FALFA skrev:hov lige et til .
hvad erfaringer har i med precitionen på den målte temp på kølevand i forhold til ms og logging med denne.
eller -- hvad kan man forvente sig 2 grader 5 grader 10 grader ??


En fejlvisning er rent kosmetisk. Normale bosch sensorer kan variere mere end 8grader sensor til sensor. Den konkrete modstandsværdi er omsat grad for grad(iht inc fil), og gentagelsesnøjagtigheden er derefter.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Henrik det passer ikke helt
Min erfaring er at en orginal Bosch sensor holder værdierne konstant, i mit tilfælde lufttemp sensoren, og den vigtigste.
Den uorginale vandtemp sensor besluttede sig efter 8 måneder at den var ca 8 grader varmere, men det er meget nemt at fange på en datalog.
Og kølevandstempen er af mindre betydning.
Ellers er det en fin renskive du har lavet, jeg håber bare at vulkaniceringen er stabil, da det jo er en svingnings dæmper, og det ser ud til at du har placeret magneterne på den yderste ring¨

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar