Revner i Turbo/manifold. Repareres?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Borup

Revner i Turbo/manifold. Repareres?

#1 Indlæg af Borup »

Hej Forum.

Jeg har fundet ud af, at der er små revner omkring wastegaten på min turbo (Garret t-28), og inde i skillevæggen i min udst. manifold.
Begge dele er lavet af støbejern, og revnerne er ikk ret store.
Kan man på en eller anden måde få svejset, eller på anden måde lukket disse revner?

Vh Borup
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#2 Indlæg af martin306xsi »

Du kan nok godt svejse det med gas/ilt...
Mvh Martin
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

tror sagtens du kan svejse det... tror ikke du kan få det til at holde! MVH. søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Yep, det kan svejses med alting, men nok ikke holde.

Hvis du skal have en chance, så er det specielle støbejernselektroder, slibe revnerne ned så der er en svejsefuge. Revnen skal HELT VÆK. Der skal altså slibes betydeligt længere end revnen kan ses visuelt.
Opvarm hele skidtet langsomt til 2-300grader.
Svejs med mindst muligt strøm, mest muligt håndværk :shock:
Hold emnet på 3-400 grader så længe det kan lade sig gøre, evt aktivt.

Put skidtet i en kasse og pak det i rockwool.

Du kan være heldig at materialet er lavet i noget du kan svejse med en alm. CO2er, men det er ikke sandsynligt.

knæk&bræk....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
heino ascona b
Medlem
Indlæg: 120
Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
Geografisk sted: østfyn

#5 Indlæg af heino ascona b »

du kan også bruge rustfaste elektroder til at svejse det med
der skal du også bare bruge den metode som HenrikGM skrev om
med hensyn til opvarmning og nedkøling
Besvar