Hej Forum.
Jeg har fundet ud af, at der er små revner omkring wastegaten på min turbo (Garret t-28), og inde i skillevæggen i min udst. manifold.
Begge dele er lavet af støbejern, og revnerne er ikk ret store.
Kan man på en eller anden måde få svejset, eller på anden måde lukket disse revner?
Vh Borup
Revner i Turbo/manifold. Repareres?
Redaktør: Moderatorer
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Yep, det kan svejses med alting, men nok ikke holde.
Hvis du skal have en chance, så er det specielle støbejernselektroder, slibe revnerne ned så der er en svejsefuge. Revnen skal HELT VÆK. Der skal altså slibes betydeligt længere end revnen kan ses visuelt.
Opvarm hele skidtet langsomt til 2-300grader.
Svejs med mindst muligt strøm, mest muligt håndværk
Hold emnet på 3-400 grader så længe det kan lade sig gøre, evt aktivt.
Put skidtet i en kasse og pak det i rockwool.
Du kan være heldig at materialet er lavet i noget du kan svejse med en alm. CO2er, men det er ikke sandsynligt.
knæk&bræk....
Hvis du skal have en chance, så er det specielle støbejernselektroder, slibe revnerne ned så der er en svejsefuge. Revnen skal HELT VÆK. Der skal altså slibes betydeligt længere end revnen kan ses visuelt.
Opvarm hele skidtet langsomt til 2-300grader.
Svejs med mindst muligt strøm, mest muligt håndværk
Hold emnet på 3-400 grader så længe det kan lade sig gøre, evt aktivt.
Put skidtet i en kasse og pak det i rockwool.
Du kan være heldig at materialet er lavet i noget du kan svejse med en alm. CO2er, men det er ikke sandsynligt.
knæk&bræk....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
heino ascona b
- Medlem
- Indlæg: 120
- Tilmeldt: 11 maj 2004, 18:06
- Geografisk sted: østfyn