Igen er det stakkels offer min Escort 1.8 115Hk
Jeg har een SMT6 liggende som bare venter på at komme i brug, og så var det jeg tænkte på, om det kan lade sig gøre at udskifte Luftmængdemåleren med en MAP-sensor og "snyde" den originale ECU vha. SMT6'eren?
Jeg går ud fra at der skulle komme bedre flow når LMM'en fjernes - eller spilder jeg mine kræfter her?
Regner med at skifte til knaster fra mondeo 2.0 samt spjæld fra samme.
Pft. B
Udskift LMM med MAP?
Redaktør: Moderatorer
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
-
Clisse
- Medlem
- Indlæg: 142
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Kbh
Du spilder tiden.... Desuden er det røvsvært at få til at spille ordenligt...
Monter knasterne, gasspjældet og smt6'en... Og hvis du har mod på arbejdet med at mappe det rigtigt i smt'eren, så kan du give den luftmassemåleren fra en mondeo også for at få en MAF med større flow..... Men det kræver at du passer på hvad du laver og en god del justering er nødvendigt før den kan kører..
LMM fra mondeo'en er den samme på både 1,6, 1,8 og 2,0 når den bare er fra 93-96
Monter knasterne, gasspjældet og smt6'en... Og hvis du har mod på arbejdet med at mappe det rigtigt i smt'eren, så kan du give den luftmassemåleren fra en mondeo også for at få en MAF med større flow..... Men det kræver at du passer på hvad du laver og en god del justering er nødvendigt før den kan kører..
LMM fra mondeo'en er den samme på både 1,6, 1,8 og 2,0 når den bare er fra 93-96
Mvh
Claus
Claus
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
Så gider jeg ikke rode mere i det. Det er en 96'er så LMM'en burde det altså ikke være nødvendig at skifte.
Jeg prøver at få fat i knaster og gasspjæld og så må vi ser hvad det giver når det er kørt ind.
Nogen ide om hvad det ca. koster for knaster og spjæld og kan det evt. bedre betale sig at få slebet knasterne om hos f.eks Westspeed?
Jeg prøver at få fat i knaster og gasspjæld og så må vi ser hvad det giver når det er kørt ind.
Nogen ide om hvad det ca. koster for knaster og spjæld og kan det evt. bedre betale sig at få slebet knasterne om hos f.eks Westspeed?
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Brisse skrev:Så gider jeg ikke rode mere i det. Det er en 96'er så LMM'en burde det altså ikke være nødvendig at skifte.
Jeg prøver at få fat i knaster og gasspjæld og så må vi ser hvad det giver når det er kørt ind.
Nogen ide om hvad det ca. koster for knaster og spjæld og kan det evt. bedre betale sig at få slebet knasterne om hos f.eks Westspeed?
ja nu spurgte du selv.. det koster 850+m pr knast ved bo.. men hvad std mondeo knaster koster ved jeg ikke . men der må snart være mange mondeo 2,0 motore der står uden knaster ved huggerne.
