Udskift LMM med MAP?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

Udskift LMM med MAP?

#1 Indlæg af Brisse »

Igen er det stakkels offer min Escort 1.8 115Hk

Jeg har een SMT6 liggende som bare venter på at komme i brug, og så var det jeg tænkte på, om det kan lade sig gøre at udskifte Luftmængdemåleren med en MAP-sensor og "snyde" den originale ECU vha. SMT6'eren?

Jeg går ud fra at der skulle komme bedre flow når LMM'en fjernes - eller spilder jeg mine kræfter her?

Regner med at skifte til knaster fra mondeo 2.0 samt spjæld fra samme.


Pft. B
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Clisse
Medlem
Indlæg: 142
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Kbh

#2 Indlæg af Clisse »

Du spilder tiden.... Desuden er det røvsvært at få til at spille ordenligt...

Monter knasterne, gasspjældet og smt6'en... Og hvis du har mod på arbejdet med at mappe det rigtigt i smt'eren, så kan du give den luftmassemåleren fra en mondeo også for at få en MAF med større flow..... Men det kræver at du passer på hvad du laver og en god del justering er nødvendigt før den kan kører..

LMM fra mondeo'en er den samme på både 1,6, 1,8 og 2,0 når den bare er fra 93-96
Mvh
Claus
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#3 Indlæg af Brisse »

Så gider jeg ikke rode mere i det. Det er en 96'er så LMM'en burde det altså ikke være nødvendig at skifte.

Jeg prøver at få fat i knaster og gasspjæld og så må vi ser hvad det giver når det er kørt ind.

Nogen ide om hvad det ca. koster for knaster og spjæld og kan det evt. bedre betale sig at få slebet knasterne om hos f.eks Westspeed?
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

Brisse skrev:Så gider jeg ikke rode mere i det. Det er en 96'er så LMM'en burde det altså ikke være nødvendig at skifte.

Jeg prøver at få fat i knaster og gasspjæld og så må vi ser hvad det giver når det er kørt ind.

Nogen ide om hvad det ca. koster for knaster og spjæld og kan det evt. bedre betale sig at få slebet knasterne om hos f.eks Westspeed?


ja nu spurgte du selv.. det koster 850+m pr knast ved bo.. men hvad std mondeo knaster koster ved jeg ikke . men der må snart være mange mondeo 2,0 motore der står uden knaster ved huggerne.
Besvar