Polering af kanaler i indsunings manifold

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
astrarex
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18 dec 2004, 18:15
Kontakt:

Polering af kanaler i indsunings manifold

#1 Indlæg af astrarex »

Hej

Jeg køre med et sæt dobbelte Weber (DCOE)

Vil det være en fordel eller en ulempe at polere kanalerne i min indsugnings manifold?

Hilsen
Søren
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Nej, lad være... Fjern hellere bare de her støbespor og uhensigtmæssige fremspring og pus evt overfladen med noget halvfint sandpapir, der er ingen grund til at polerer det. Det kan give bagslag i for af at benzinen kondencerer på den glatte overflade.

v/h christian
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

Havneren skrev:Nej, lad være... Fjern hellere bare de her støbespor og uhensigtmæssige fremspring og pus evt overfladen med noget halvfint sandpapir, der er ingen grund til at polerer det. Det kan give bagslag i for af at benzinen kondencerer på den glatte overflade.

v/h christian


Vil det sige at jeg helst skal efterlade slibespord fra slibe sten eller skal jeg efterfølgende slibe med moget korn 80 sandpapir?

Hilsen
Søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Det du skal opnå er en glat og "smooth" finish, der laver det eftertragtede grænselag, uden at kanalerne bliver som et spejl.

Du kan nok gå så langt ned i kornstørrelse som 180 max vil jeg tro, men vi er helt ude i marginalerne her. Det betyder nok 1000gange mere at du har den rigtige udformning, og max fart med min. trykfald på luften, end om kanalen er fint sandblæst(ikke med indistrigrej for fuld hammer selvf!) til en mat finish, slevet med korn 40 eller korn 400, eller hvilken overflade du nu vil have.

Teorien er meget forskellig. Nogle vil have en let ru manifold(feks fint blæst) for at få grænselag i luftstrømmen, andre sværger til highgloss kanaler. Een ting er sikker; har du bensin i luften, og overfladen er mirrorlike, så udfælder du mere bensin på væggen end hvis den er let ru.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

hvis jeg har forstået dette rigtigt så skal man kunne højglanspolere sin indsugning fra plenium til der hvor inds dyssen stikker ned i toppen og derefter efterlade et mere ru overflade.
Besvar