Hej
Jeg køre med et sæt dobbelte Weber (DCOE)
Vil det være en fordel eller en ulempe at polere kanalerne i min indsugnings manifold?
Hilsen
Søren
Polering af kanaler i indsunings manifold
Redaktør: Moderatorer
-
astrarex
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 18 dec 2004, 18:15
- Kontakt:
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Gæst
Havneren skrev:Nej, lad være... Fjern hellere bare de her støbespor og uhensigtmæssige fremspring og pus evt overfladen med noget halvfint sandpapir, der er ingen grund til at polerer det. Det kan give bagslag i for af at benzinen kondencerer på den glatte overflade.
v/h christian
Vil det sige at jeg helst skal efterlade slibespord fra slibe sten eller skal jeg efterfølgende slibe med moget korn 80 sandpapir?
Hilsen
Søren
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Det du skal opnå er en glat og "smooth" finish, der laver det eftertragtede grænselag, uden at kanalerne bliver som et spejl.
Du kan nok gå så langt ned i kornstørrelse som 180 max vil jeg tro, men vi er helt ude i marginalerne her. Det betyder nok 1000gange mere at du har den rigtige udformning, og max fart med min. trykfald på luften, end om kanalen er fint sandblæst(ikke med indistrigrej for fuld hammer selvf!) til en mat finish, slevet med korn 40 eller korn 400, eller hvilken overflade du nu vil have.
Teorien er meget forskellig. Nogle vil have en let ru manifold(feks fint blæst) for at få grænselag i luftstrømmen, andre sværger til highgloss kanaler. Een ting er sikker; har du bensin i luften, og overfladen er mirrorlike, så udfælder du mere bensin på væggen end hvis den er let ru.
Du kan nok gå så langt ned i kornstørrelse som 180 max vil jeg tro, men vi er helt ude i marginalerne her. Det betyder nok 1000gange mere at du har den rigtige udformning, og max fart med min. trykfald på luften, end om kanalen er fint sandblæst(ikke med indistrigrej for fuld hammer selvf!) til en mat finish, slevet med korn 40 eller korn 400, eller hvilken overflade du nu vil have.
Teorien er meget forskellig. Nogle vil have en let ru manifold(feks fint blæst) for at få grænselag i luftstrømmen, andre sværger til highgloss kanaler. Een ting er sikker; har du bensin i luften, og overfladen er mirrorlike, så udfælder du mere bensin på væggen end hvis den er let ru.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!